به‌هیچ‌عنوان با تغییر کاربری پارک سالاریه موافقت نخواهیم کرد
به‌هیچ‌عنوان با تغییر کاربری پارک سالاریه موافقت نخواهیم کرد
طلایی عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با اشاره به کمیسیون ماده ۵ در خصوص تغییر کاربری باغات برای ساخت‌وساز تصریح کرد: شورای شهر اسلامی قم به‌هیچ‌عنوان با تغییر کاربری پارک سالاریه موافقت نخواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن طلایی با اشاره به اهمیت توجه به مقوله درختکاری اظهار داشت: روز درختکاری نماد انس انسان با طبیعت بوده و درخت و ریشه‌های آن برای شهر حکم زندگی را داشته و برای داشتن یک حیات سالم ضرورت محسوب می‌شود.
وی روز درختکاری را همچنین یادآور ارزش حقیقی درخت برای حیات انسان در دین اسلام دانست و افزود: امامان معصوم (ع) سخنان زیادی در باب توجه به درخت و کاشت درخت داشته‌اند که امروز با توجه به اقلیم و شرایط محیط زیستی حاکم بر کشور باید جدی‌تر به آن توجه کنیم.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با اشاره به کمیسیون ماده ۵ در خصوص تغییر کاربری باغات برای ساخت‌وساز تصریح کرد: شورای شهر اسلامی قم به‌هیچ‌عنوان با تغییر کاربری پارک سالاریه موافقت نخواهند کرد.
وی پیشنهاد شورای شهر اسلامی برای تهاتر زمین پارک سالاریه با زمینی در بلوار پیامبر اعظم را دوباره مطرح کرد و گفت: پارک سالاریه با توجه به نظر و خواست مردم برای حفظ کاربری اصلی آن باید حفظ‌ شده و با عنوان پارک و بوستان در اختیار مردم قرار گیرد.
طلایی با ابراز تأسف از عدم پذیرش مسئولان دانشگاه امام صادق برای تهاتر زمین پارک سالاریه با زمینی در خود سالاریه خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه امام صادق باید بدانند شورای اسلامی شهر و شهرداری به‌هیچ‌عنوان اجازه ساخت در پارک سالاریه را به دانشگاه نمی‌دهد.
وی در ادامه به قوانین موجود برای جلوگیری از قطع درختان اشاره و بیان کرد: در کمیسیون ماده ۱۴ جرائم سنگینی برای قطع درختان وضع‌شده که تا امروز توانسته بازدارنده باشد ولی هنوز نیازمند قوانین بیشتری هستیم.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم به مصوبه جدید شورای شهر قم درباره گسترش و توجه به بام سبز در شهر قم نیز اشاره و تأکید کرد: این مصوبه در راستای استفاده از آب خام و تشویق مردم برای گسترش فضای سبز بوده و کسانی که از این طرح استفاده کنند می‌توانند از تخفیف در عوارض بهره ببرند.
وی توجه شورای شهر و شهرداری نسبت به گسترش سرانه فضای سبز را موردتوجه قرارداد و افزود: با همه تلاشی که شهرداری و شورای شهر اسلامی برای گسترش فضای سبز داشته اما هنوز با استانداردهای موردنظر فاصله داشته و شهر قم نیازمند توجه بیشتری در این حوزه است.