نیاز مسجد مقدس جمکران به پارکینگ دائمی جدی است
نیاز مسجد مقدس جمکران به پارکینگ دائمی جدی است
امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم، گفت: تا زمانی که مشکل پارکینگ در مسجد مقدس جمکران نشود برای همیشه مشکلات ترافیکی و کمبود پارکینگ گریبان گیر مسجد مقدس جمکران به‌ویژه در اعیاد مذهبی و ملی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر عصر امروز به ریاست عبدالله جلالی و در غیاب سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر قم اظهار داشت: اگر در مسئله نیمه شعبان کمک‌های نهادهای دیگر نیز مانند شهرداری روی کار می‌آمد مشکلات ایجادشده بسیار کمتر می‌شد.

روح‌الله امراللهی مشکلات و گره ناگشوده ترافیک در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در مسئله ترافیک شهر قم مشکلات عدیده‌ای وجود داشته که تمام مردم و مسافران آن را با عمق وجود درک می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: امسال بالغ‌بر ۱۳۰ هزار خودروی و بیش از ۴ هزار اتوبوس در ۲۰۰ هکتار پارکینگ پیش‌بینی‌شده مستقر شدند.

امراللهی تأکید کرد: تا زمانی که مشکل پارکینگ در مسجد مقدس جمکران نشود برای همیشه مشکلات ترافیکی و کمبود پارکینگ گریبان گیر مسجد مقدس جمکران به‌ویژه در اعیاد مذهبی و ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای جابه‌جایی زائران به مسجد مقدس جمکران ۸ خط رایگان در نظر گرفته‌شده بود، باید تلاش شود تمام رفت‌وآمدها به مسجد مقدس جمکران در مناسبت‌های مذهبی برای جلوگیری از ترافیک‌های آزاردهنده توسط حمل‌ونقل عمومی انجام بگیرد.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: باید طرحی در قم دنبال شود که تمام هزینه‌های برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در یک تعامل استانی از مرکز تأمین و هزینه شود چراکه هزینه‌های برگزاری این مراسم بزرگ در حقیقت برای تمام مردم کشور است.

وی با اشاره به نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های درون‌شهری درزمینهٔ افزایش ۲۰ درصدی در سال جدید گفت: میانگین افزایش قیمت اتوبوس‌های درون‌شهری در سال ۹۸ در حدود ۱۹ درصد است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر واگذاری ۳۰ دستگاه مینی‌بوس شهرداری گفت: ازآنجایی‌که استفاده از مینی‌بوس با شرایط اجتماعی و فرهنگی قم مناسب نیست با واگذاری آن‌ها و جایگزین کردن اتوبوس در خط‌های فعال موافقت به‌عمل‌آمده است.