سرانه‌های فضای سبز قم توسعه پیدا می‌کند
سرانه‌های فضای سبز قم توسعه پیدا می‌کند
حسن طلایی عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: راه‌اندازی فاز 5 عمار یاسر، ادامه بلوار جمهوری، تقاطع غیرهمسطح امینی بیات، ادامه سمیه، باغ پرندگان، توسعه پارکینگ‌های عمومی و مراکز تفریحی و فضای سبز از اولویت‌های شهرداری در چشم‌انداز 5 ساله است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی شورای شهر قم، با اشاره به روز نهم اردیبهشت ماه که به نام روز شوراها نامگذاری شده است،  اظهار داشت: در آموزه‌های دین مبین اسلام، کتب دینی و سنت به اهمیت مشورت و شورا اشارات متعددی شده است، نهاد شوراها، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر تعالیم دینی و سنت نبوی بنا نهاده شده است.

طلایی افزود: آیات متعددی در قرآن کریم، به نقش شوراها اشاره‌کرده‌اند، قرآن کریم مشورت در کارها را یکی از صفات مؤمنان می‌داند،از سوی دیگر نظام شورایی به‌عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، یکی از اصولی است که از ابتدای پیروزی انقلاب، امام و دیگر بزرگان در خصوصش فرموده‌اند که کار مردم را باید به دست خود مردم سپرد.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: شوراها در قانون اساسی از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور محسوب می‌شوند و مقررشده برای  پیشبرد سریع  برنامه‌های اجتماعی عمرانی فرهنگی و آموزشی و رفاهی اداره این امور بایستی با نظارت شوراهای شهر و روستا  انجام پذیرد اما از سال ۷۷ که شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل‌شده پس از گذشت ۳۱ سال تابه‌حال جامعه شورایی چندانی در کسب جایگاه که قانون اساسی  در اداره امور کشور  بر دوش شوراها گذاشته  به دست نیاورده است.

طلایی تأکید کرد: عملکرد اصلی شورای شهر در دو بعد تصویب بودجه و نظارت بر اجرا دقیق و جلوگیری از انحراف از اهداف پیش‌بینی‌شده تعریف می‌شود، شورای شهر قم نسبت به هزینه‌کرد دقیق شهرداری در پروژه‌های مصوب و راه‌اندازی آن‌ها طبق برنامه زمان‌بندی‌شده حساسیت ویژه‌ای دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت شورا تصریح کرد: اعضای شورا نمایندگان مستقیم بوده و با توجه به اشرافی که از مشکلات و دغدغه‌های شهروندان دارند در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری بسیار کارآمدتر از مسئولان ملی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت واقعی شورا بسیار بیشتر از آن چیزی بوده که امروز در حال انجام است، متأسفانه با برخی موانع و مشکلاتی که ایجادشده حیطه اختیارات و نظارت شورای شهر به شهرداری و سازمان‌های تابعه محدودشده که به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با تاکید بر توزیع عادلانه سرانه‌های  اجتماعی و خدماتی در مناطق ۸ گانه شهرداری قم به عنوان رسالت مهم شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم اظهار داشت: در دوره پنجم شورای شهر تلاش شده تا سایه بی‌عدالتی از مناطق هشت‌گانه شهری کنار زده شود و سرانه‌های اجتماعی به‌صورت عادلانه و متوازن توزیع شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم ادامه داد: بودجه‌نویسی شهرداری قم در سال جاری به‌صورت عملیاتی تدوین و تصویب‌شده و بر مبنای آن تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل و به بهره‌برداری نرسد اجازه آغاز پروژه‌های جدید شهری داده نمی‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم ادامه داد: راه‌اندازی فاز ۵ عمار یاسر، ادامه بلوار جمهوری، تقاطع غیرهمسطح امینی بیات، ادامه سمیه، باغ پرندگان، توسعه پارکینگ‌های عمومی و مراکز تفریحی و فضای سبز از اولویت‌های شهرداری در چشم‌انداز ۵ ساله است.

وی افزود: تحقق مدیریت واحد و یکپارچه شهری نکته حیاتی و مهمی بوده که از شورای شهر و شهرداری انتظار می‌رود که رسیدن به این هدف ارزشمند نیازمند تصویب قوانین در مرکز و مجلس شورای اسلامی است.