هر منطقه باید یک فرهنگسرا داشته باشد
هر منطقه باید یک فرهنگسرا داشته باشد
مالکی نژاد گفت: هر منطقه اگر فرهنگسرا داشته باشد، قطعاً یک سری از خلأهای مناطق از نظر کارآفرینی و اشتغال پر خواهد شد، ضمن اینکه حضور در فضای سالم باعث می‌شود سطح فرهنگی جامعه از نظر رفتار ارتقا پیدا کند و در مسیر رشد فرهنگ شهروندی گام جدی برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر قم در بازدیدی به بررسی مشکلات و ظرفیت‌های فرهنگسراها و دیگر اماکن فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم پرداختند.

در این بازدید عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر رئیس شورای استان قم، حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، مجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر و علیرضا احمدی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر قم به همراه ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم حضور داشتند که فرهنگسراهای کوکب و خانواده و سالن ورزشی شهید شیرازی موردبررسی میدانی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم در این بازدید گفت: برای تصمیم‌گیری درست، باید بازدید میدانی صورت گیرد و با توجه به اینکه امسال بودجه فرهنگی شهرداری قم دو برابر شده است، لازم بوده اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تحولات ایجادشده را از نزدیک ببیند.

حسن مالکی نژاد خاطرنشان کرد: امسال تمام برنامه‌های فرهنگی به‌صورت پروژه‌ای انجام می‌شود و این‌گونه تعریف‌شده است که در هرماه، چه‌کاری انجام می‌شود و لذا لازم بود فضاهایی که در آنها کار فرهنگی انجام می‌شود از نزدیک مورد بازدید قرار گیرد تا در تصمیمات کمیسیون برنامه‌وبودجه و کمیسیون فرهنگی لحاظ شود و ظرفیت‌ها نیز موردبررسی میدانی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری روبه‌پیشرفت در زمینه فرهنگ‌سازی و امور فرهنگی شهر قم است، افزود: با توجه به نیازی که در هر منطقه وجود دارد باید با شناخت و رفع نیاز آسیب‌های فرهنگی مناطق قدم برداشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم از اشراف و تصمیم درست در نتیجه این بازدیدها یاد کرد و با تأکید بر اینکه هر منطقه از شهر به یک فرهنگسرا نیاز دارد، عنوان کرد: اگر هر منطقه یک فرهنگسرا داشته باشد که در اختیار سازمان فرهنگی باشد، با در اختیار گرفتن افراد متخصص بنا بر نیازهای هر منطقه، برای رفع آسیب‌ها، باید برنامه فرهنگی تدارک دید و کلاس‌های تخصصی لازم در هر منطقه برگزار شود.

مالکی نژاد تأکید کرد: هر منطقه اگر فرهنگسرا داشته باشد، قطعاً یک سری از خلأهای مناطق از نظر کارآفرینی و اشتغال پر خواهد شد، ضمن اینکه حضور در فضای سالم باعث می‌شود سطح فرهنگی جامعه از نظر رفتار ارتقا پیدا کند و در مسیر رشد فرهنگ شهروندی گام جدی برداشته شود.