خداحافظی قم با اکالیپتوس، کاج و خرزهره
خداحافظی قم با اکالیپتوس، کاج و خرزهره
سبحانی با اشاره به ممنوعیت کاشت درخت اکالیپتوس در داخل شهر و بوستانهای جنگلی حاشیه شهر تا پایان تابستان اظهار داشت: کاشت درخت کاج و خرزهره نیز در بوستانهای داخل شهر و نیزبوستانهای جنگلی حاشیه ای کاهش یافته و ترجیحا تا پایان سال جاری متوقف خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون خدمات شهری در خصوص وضعیت فضای سبز و سیاست‌گذاری در خصوص کاشت گونه‌های مختلف گیاهان در شهر اظهار کرد: گزارشی از نحوه و نوع کاشت گیاهان در شهر در این جلسه داده شد و با حضور کارشناسان امر بررسی وضعیت صورت گرفت.

وی با اشاره به ابهامات و استدلالات در خصوص گونه‌های مختلف گیاهی که در شهر کاشته می‌شود تصریح کرد: کارشناسان و متخصصانی هم که در جلسه حضور داشتند در خصوص گیاهان کاشته شده در شهر نظراتی داشتند که مد نظر قرار گرفت.

سبحانی هدف اصلی از برگزاری این جلسه کارشناسی را حرکت به سمت کاشت درختان مثمر در سطح شهر عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم که از کاشت درختان مضر در شهر همچون اکالیپتوس جلوگیری کرده و درختانی بکاریم که در عین توسعه فضای سبز سبزی خوبی داشته، سیما را بهبود بخشیده و سایه دار باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ماندگاری و مقاومت و پایداری درختان کاشته شده در شهر قم را امری ضروری خواند و گفت: تلاش داریم که با محوریت بوستان‌های شهر خصوصا بوستان‌های جنگلی به سمت کاشت گیاهان مثمر میوه برویم؛ البته در برخی محیط‌ها عنوان شده این کار مضراتی خواهد داشت که قرار شد بررسی لازم در این خصوص صورت گیرد.