لایحه ادغام برخی سازمان های شهرداری در شورا در حال بررسی است
لایحه ادغام برخی سازمان های شهرداری در شورا در حال بررسی است
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمد آتش زر اظهار داشت: ادغام سازمان‌ها باید با نظر وزارت کشور انجام گیرد و شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون مجوز از وزارت کشور اقدام به این کار کنند، ما حصل این مهم در صورت رفع ایرادات وارده به آن به نفع شهرداری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمد آتش زر با اشاره به لایحه ادغام سازمان تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و قطار شهری شهرداری قم اظهار داشت: ادغام سازمان‌ها باید با نظر وزارت کشور انجام گیرد و شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون مجوز از وزارت کشور اقدام به این کار کنند.

وی ادامه داد: قبلاً هم این اقدام را انجام دادیم اما در وزارت کشور با اجرای آن مخالفت شده و مصوبه عملی نشده است، تصمیم جدید شورای اسلامی شهر این است که سازمان‌ها منحل نشوند چراکه در صورت منحل شدن باید تأیید وزارت کشور را بگیریم.
وی افزود: به دنبال این هستیم که سازمان‌های شهرداری که هم‌اکنون ۱۴ سازمان است با ایجاد مدیریت در داخل شهرداری به‌صورت مدیریتی اداره کنیم، به‌عنوان‌مثال چند سازمان را در ذیل مدیریت حمل‌ونقل اداره کنیم تا علاوه بر صرفه‌جویی در منابع انسانی بهره‌وری را بالا ببریم.
وی افزود: این لایحه همچنان در شورا در حال بررسی است و تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه صورت نگرفته است، در صورت ایجاد مدیریت وزارت کشور ایرادی به مصوبه شورای شهر نخواهد گرفت و این کار به نفع شهر و شهرداری خواهد بود.
وی ادامه داد: در صورت نهایی شدن این لایحه بحث اخذ مالیات‌های جداگانه از سازمان‌های شهرداری نیز منتفی می‌شود که به نفع شهرداری است.