شهرداری پیگیر وصول ردیف‌ های قانونی واحدهای آلاینده باشد
شهرداری پیگیر وصول ردیف‌ های قانونی واحدهای آلاینده باشد
اخوان اظهار داشت: به موجب قانون، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط محیط زیست را رعایت نمی‌کنند طبق تشخیص سازمان محیط زیست باید یک درصد میزان فروش اعلامی خود را به عنوان عوارض آلایندگی محیط زیست به شهرداری‌ها پرداخت کنند و شهرداری باید پیگیر تحقق این امر باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، مجید اخوان در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ردیف آلایندگی محیط زیست در قانون مالیات ارزش افزوده اظهار کرد: به موجب تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط محیط زیست را رعایت نمی‌کنند طبق تشخیص سازمان محیط زیست باید یک درصد میزان فروش اعلامی خود را به عنوان عوارض آلایندگی محیط زیست به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در سنوات قبل مبلغی ذیل این ردیف در وصولی‌های شهرداری قم لحاظ می‌شده است، اما در سال ۱۳۹۷ هیچ دریافتی از این ردیف وصول نشده است، با توجه به اینکه مرجع تشخیص این ردیف سازمان محیط زیست است توقع است تا اقدامات لازم در خصوص اخذ و واریز این مبلغ واریز آن صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: شهرداری نیز باید پیگیر این مهم باشد تا ردیف‌های قانونی وصولی محقق گردد، البته مطلوب ما این است که روزی شاهد هوای پاک و بدون آلایندگی باشیم اما در حال حاضر و در وضعیت موجود و در شرایط اقتصادی فعلی تأمین این ردیف‌های وصولی است که موجب ارائه خدمت و اتمام پروژه‌های شهری می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت وصولی ردیف عوارض بر سوخت، افزود: طبق تبصره بند ج ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب مجلس شورای اسلامی این عوارض بر اساس جزء ۲ بند ب ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه، باید به حساب متمرکز وجوه به نام سازمان امور مالیاتی کشور واریز شود.

اخوان با اشاره به سهم ۱۲ درصدی کلانشهرها در این ردیف وصولی اظهار داشت: مبلغ وصولی سال گذشته در حدود ۷۷۵ میلیون تومان بوده است، این عدد پرداختی با میزان پیش بینی شده فاصله بسیار دارد و نیازمند توجه بیشتر دولت در این خصوص است.