وظیفه خبرنگاران در آگاهی‌رسانی به جامعه سنگین است
وظیفه خبرنگاران در آگاهی‌رسانی به جامعه سنگین است
اسلامی بابیان اینکه خبرنگاران در کمترین زمان وظیفه جمع‌آوری و انتشار اخبار را دارند، افزود: زمان در انتشار اخبار بسیار اهمیت دارد و انتشار سریع اخبار و رویدادها ممکن است موجب انتشار برخی اخبار اشتباه نیز شود، که بخشی از آن غیرقابل‌اجتناب است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین اسلامی در یکصد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، افزود: به‌طور قطع خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و اگر عشق و علاقه نباشد، در شرایط کنونی کار خبرنگاری بسیار مشکل است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه خبرنگاران در کمترین زمان وظیفه جمع‌آوری و انتشار اخبار را دارند، افزود: زمان در انتشار اخبار بسیار اهمیت دارد و انتشار سریع اخبار و رویدادها ممکن است موجب انتشار برخی اخبار اشتباه نیز شود، که بخشی از آن غیرقابل‌اجتناب است.

اسلامی با اشاره به اصلاح قانون مطبوعات، گفت: جرائم رسانه‌ای در استان با حضور هیات منصفه بررسی می‌شود که استفاده از هیات منصفه به‌عنوان متخصصان حوزه رسانه، دقت صدور احکام در این زمینه را ارتقا می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به رای دادگاه علیه شهرداری در حادثه دو تصادف دو موتورسیکلت در قم، گفت: ۲ موتورسیکلت که یکی از آن‌ها خلاف قانون، در حال رانندگی در منطقه ورود ممنوع بوده و هیچ‌یک دارای گواهینامه نبوده و هر ۲ موتورسیکلت فاقد چراغ بوده‌اند در شب دچار تصادف شده که متاسفانه در کارشناسی ۹ نفره، شهرداری ۱۰۰ درصد مقصر شناخته‌شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با غیرقابل‌قبول بودن حکم دادگاه علیه شهرداری قم، اظهار داشت: در حکم صادرشده، به دلیل عدم نصب تابلو و الزامات دولتی، شهرداری ۱۰۰ درصد مقصر شناخته‌شده است و این در حالی است که هر ۲ موتورسیکلت که فاقد گواهینامه بوده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده‌اند، در این حادثه مقصر شناخته‌نشده‌اند.

اسلامی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، قرار بود جلسه‌ای مشترک با رئیس‌کل دادگستری قم، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری برای اصلاح این رویه برگزار شود که با گذشت حدود چهار ماه همچنان این جلسه برگزار نشده است.