توافق شهرداری و آستان حرم حضرت معصومه(س) جهت انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر
توافق شهرداری و آستان حرم حضرت معصومه(س) جهت انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر از توافق شهرداری و آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) برای انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر خبر داد و گفت: تملکات این پروژه شروع‌ شده است و هزینه تملک نیز به صورت مساوی پرداخت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با اشاره به وضعیت کنونی میدان شهید مطهری، اظهار داشت: در پنج دوره‌ای که در شورای اسلامی شهر حضور دارم از همان دوره‌ای اول موضوع انتقال میدان تره‌بار مطرح و تصویب شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با این‌ وجود همچنان انتقال کامل میدان تره‌بار صورت نگرفته و همین موضوع کار را برای ساماندهی این میدان سخت‌تر کرده است.

آتش زر از برگزاری جلسات مختلف در این زمینه در ماه‌های اخیر خبر داد و ابراز داشت: در نهایت در جلسات مختلفی که داشته ایم نهایتاً به این جمع‌بندی رسیدیم که افراد باقی‌ مانده در میدان تره‌بار هم جابجا شود.

وی افزود: بر اساس توافقی که بین شهرداری و آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) صورت گرفته مقرر شد هزینه تملک این پروژه به‌صورت مساوی پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: علاوه بر این در همین مکان طرح‌های گردشگری و خدماتی برای زائرین با هزینه شهرداری و آستان ایجاد می‌شود و درآمدزایی اجرای این طرح‌ها به‌صورت مشترک خواهد بود.

آتش زر با بیان اینکه سازمان نوسازی بهسازی اطراف حرم مطهر متولی این کار شده است، تأکید کرد: بخشی از تملک این پروژه بر عهده‌ سازمان میادین شهرداری است که هم‌اکنون وارد عمل شده و کار خود را شروع کرده است.

وی در خصوص سایر بخش‌های میدان شهید مطهری نیز گفت: در میدان شهید مطهری ایستگاه مترو در حال ساخت است و بر اساس طرحی که در حال مطالعه است پیش‌بینی‌های لازم برای اطراف آن صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در صورت آماده شدن این طرح و تصویب آن در شورا مغازه‌های اطراف میدان تعیین تکلیف شده و به پروژه اضافه می‌شوند.

آتش زر در خصوص خیابان شهید مولوی نیز بیان داشت: بر اساس طرح فعلی تنها یک جداره این خیابان تخریب می‌شود البته احتمال اینکه در طرح جدید تمامی خیابان نیز وارد محدوده میدان شهید مطهری و پروژه این میدان بشود نیز وجود دارد.