مسئولان برای نسخه پیچی بافت کهنه، مدتی در آن زندگی کنند
مسئولان برای نسخه پیچی بافت کهنه، مدتی در آن زندگی کنند
محمود مسگری با اشاره به دغدغه های جدی که برخی از بافت های کهنه در مدیریت شهری ایجاد می کند عنوان کرد: بعضی تصمیات،مشکلات بافت های کهنه را حل نمی کند و مسئولان باید واقعیات را ببینند و برای حل این مهم اقدام فوری انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر قم افزود: لطفا مسئولان برای تصمیم گیری و نسخه پیچی بافت کهنه، مدتی در آن زندگی و مشکلات را تجربه کنند.

وی اظهار کرد:ابنیه های قدیمی در این شهر با مشکلات ایمنی همراه است در حالی که موقع بروز حادثه،تردد ماشین های سنگین آتش نشانی به این بافت ها به سختی انجام می شود و خدمت رسانی را با موانع جدی مواجه می کند.

مسگری بیان کرد:باید همه دستگاههای اجرایی و ذی ربط از جمله شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت ساماندهی بافت های کهنه به میدان بیایند.

وی گفت: در حفاظت از ابنیه های قدیمی و تاریخی و کهنه تصمیم گیری جدی نمی بینیم و این امر مشکلات زیادی در مدیریت شهری ایجاد کرده است از این رو دستگاههایی که ارتباط مستقیم با ساماندهی و ارتقای ایمنی این بافت ها دارند،پیگیر مشکلات باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود:برخی با تصمیماتی مانع از تعریض شوارع و تسهیل در خدمات ایمنی در بافت های کهنه می شوند و این امر خطراتی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد:نباید برای ساماندهی این بافت ها مرتکب کوتاهی شد چرا که ساکنین در محدوده های بافت های کهنه و قدیمی با مشکلات زیادی مواجه اند.