اقدام جدی در حوزه پارکینگ سازی در قم صورت نگرفته است
اقدام جدی در حوزه پارکینگ سازی در قم صورت نگرفته است
طلایی گفت: دو سال است که از انقلاب پارکینگ سازی در قم صحبت می کنیم ولی تا کنون یک متر پارکینگ جدید در قم ایجاد نشده است که این موضوع با وعده های داده شده مغایر است، باید مشکلات موجود احصاء شود و این مهم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم عصر دوشنبه در یکصد و نهمین جلسه رسمی و علنی خود ضمن تاکید بر ضرورت ساماندهی پارکینگ موتورسیکلت ها، نرخ این پارکینگ ها را از ۵۰۰ تومان تا ۸ساعت به یک هزار تومان تا ۱۲ ساعت تغییر دادند.

حسن طلایی عضو شورای اسلامی شهر قم دراین جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه پیشنهادی نرخ کرایه خدمات پارکینگ های موتورسیکلت گفت: ۲ سال است که از انقلاب پارکینگ سازی در قم صحبت می کنیم ولی تا کنون اقدامی جدی در این زمینه انجام نشده است.

حسن طلایی ادامه داد: با گذشت ۲ سال از عمر شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم ولی تا کنون یک متر پارکینگ جدید نیز در قم ایجاد نشده است که این موضوع با وعده های داده شده مغایر است.

وی با تاکید بر الزام پارکینگ های سطح شهر قم به پذیرش رایگان دوچرخه ها گفت: به منظور فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه، پارکینگ های سطح شهر قم باید ملزم به پذیرش رایگان دوچرخه ها باشند که این اقدام می تواند در استفاده از دوچرخه و ارتقای ایمنی استفاده از این وسیله موثر باشد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم نیز دراین جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه پیشنهادی نرخ کرایه خدمات پارکینگ های موتورسیکلت گفت: طبق بودجه مصوب شهرداری، بر اساس دستور شهردار تمام درآمدهایی ناشی از محل پارکینگ برای تملک پارکنیک ها استفاده می شود.

محسن رنجبر ادامه داد: تمام ظرفیتی که در تملک پارکنیگ در بودجه امسال شهرداری قم دیده شده است، برای تملک پارکینگ ها استفاده می شود.