۷۷ درصد بودجه سالیانه شهرداری قم در ۵ ماه محقق شد
۷۷ درصد بودجه سالیانه شهرداری قم در ۵ ماه محقق شد
جلالی رئیس شورای شهر قم با اشاره به عملکرد پنج‌ماهه شهرداری قم در زمینه درآمدی گفت: شهرداری باید در این مدت ۹۰۱ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کرده که ۶۹۱ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصدی تحقق بودجه انجام‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی عصر امروز در یکصدودهمین جلسه رسمی شورای شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری شورای شهر قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت ۷۵ پروژه شهر قم با حضور مسئولان استانی کلنگ زنی و افتتاح شد که مهم‌ترین آن پروژه مربوط به حوزه پسماند بوده است.

وی با بیان اینکه عملکرد شهرداری قم در حوزه درآمدی و هزینه‌ای در چهارماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد روبرو بوده است، ابراز کرد: بودجه مصوب شهرداری قم در سال جاری ۲۱۶۴ میلیارد تومان است که سهم چهارماهه آن ۷۲۱ میلیارد تومان بوده که ۵۹۰ میلیارد تومان معادل ۸۲ درصد آن محقق شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد این تحقق بودجه به‌صورت نقدی بوده است، عنوان کرد: مابقی این تحقق بودجه در این چهار ماه مربوط به اوراق مشارکت، کمک‌های دولتی، ارزش‌افزوده، مجموع عوارض‌ها و غیره بوده است.

وی کمترین درصد درآمدی بودجه مصوب شهرداری قم را مربوط به سرمایه‌گذاری با ۲۵ درصد تحقق دانست و خاطرنشان کرد: باید اقدامات مهم و بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

جلالی هزینه‌های شهرداری قم در چهارماهه نخست سال جاری را مورد توجه قرار داد و گفت: مجموعاً ۷۴ درصد هزینه‌های جاری، ۵۵ درصد هزینه‌های عمرانی، ۹۸ درصد هزینه‌های پرسنلی، ۳۵ درصد تملکات انجام‌شده است که در حوزه عمرانی بیشتر پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی روبرو شده است.

وی با مقایسه عملکرد تحقق بودجه قم با ۱۵ کلانشهر و شهر بزرگ کشور تصریح کرد: شهرداری قم با ۸۲ درصد تحقق بودجه در چهارماهه در رتبه سوم کلان‌شهرهای کشور قرار گرفته است که در این رده‌بندی کرمان با ۹۴ درصد و تهران با ۹۱ درصد بیشترین و یزد با ۳۴ درصد کمترین تحقق بودجه را داشته‌اند.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: بودجه شهرداری قم نسبت به سرانه جمعیتی در کشور بعد از شهر تهران در رده دوم قرار دارد که نشان از تلاش‌های مضاعف برای رشد و تعالی شهر در حوزه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به عملکرد پنج‌ماهه شهرداری قم در زمینه درآمدی یادآور شد: شهرداری باید در این مدت ۹۰۱ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کرده که ۶۹۱ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصدی تحقق بودجه انجام‌شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۱۱۰ درصد عملکرد بهتر روبرو بوده است.

جلالی سهم ۱۰۴ درصدی عوارض، ماده ۱۰۰ و دریافت عوارض نقدی را مهم‌ترین بخش‌های تحقق بودجه برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم پروژه‌های در دست اقدام حوزه شهری تا پایان سال به سرانجام برسد تا مورد رضایت مردم واقع شود.