سایت آموزشی آتش‌نشانی در قم احداث می‌شود
سایت آموزشی آتش‌نشانی در قم احداث می‌شود
حسن طلائی عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم از احداث سایت آموزشی آتش‌نشانی خبر داد و گفت: سایت آموزشی چهار هکتاری آتش‌نشانی قم به‌منظور ارتقای سطح آموزشی و فرهنگ‌سازی ایمنی در قم احداث می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، اعضای شورای شهر قم هم‌زمان با هفت مهرماه روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی مناطق ۲ و ۶ شهر قم بازدید کردند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم در این بازدید با اشاره به خدمات و ازخودگذشتگی پرسنل آتش‌نشانی اظهار داشت: در دوران‌های مختلف آتش‌نشانان با فداکاری و ایثار در کنار حراست از جان و مال مردم سبب رضایتمندی مردم شده‌اند.

حسن طلایی بابیان اینکه در شهر قم به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد، ابراز کرد: درمجموع ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در قم وجود دارد که نزدیک به استانداردها بوده که نشان از تلاش و هدف‌گذاری درست مجموعه مدیریت شهری در سال‌های گذشته و هم‌اکنون است.

وی کمبود نیروی انسانی در آتش‌نشانی قم را موردتوجه قرارداد و افزود: با جذب نیروهای انسانی جدید و کارآزموده در سازمان آتش‌نشانی و تزریق آنان به ایستگاه‌ها، شاهد ارتقای کیفی و کمی خدمات به شهروندان و مجاوران شهر کریمه اهل‌بیت(س) خواهیم بود.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: در سفر پر خیروبرکت رهبر معظم انقلاب به قم، بودجه مناسبی به سازمان آتش‌نشانی قم تخصیص داده شد که سبب افزایش ماشین‌آلات، ایستگاه‌ها و بهبود خدمات شد.

وی وظایف شورا و شهرداری درزمینهٔ رسیدگی به نیروهای آتش‌نشانی را خواستار شد و گفت: شورای شهر و شهرداری بایستی دید خدماتی به آتش‌نشانی داشته باشند و ازنظر مالی و روانی از پرسنل آتش‌نشانی قم حمایت داشته باشند.

طلایی بابیان اینکه شورای شهر سعی کرده نگاه ویژه‌ای به آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در قم داشته باشد، یادآور شد: ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای سازمان آتش‌نشانی و ۱۰ میلیارد کمک شهرداری برای توسعه زیرساخت‌های آتش‌نشانی در قم پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اقدامات قابل‌تقدیر سازمان آتش‌نشانی درزمینهٔ آموزش شهروندان و افزایش ایمنی برای مقابله با حوادث اضافه کرد: سایت آموزشی چهار هکتاری آتش‌نشانی قم به‌منظور ارتقای سطح آموزشی و فرهنگ‌سازی ایمنی در قم احداث می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم هدف از احداث این سایت آموزشی را ارتقای آمادگی‌ها و آموزش پرسنل آتش‌نشانی برشمرد و اظهار داشت: خدمات آتش‌نشانی باجان و مال مردم مرتبط است که باید نیروهای این سازمان در کنار حفظ آمادگی آموزش‌های به‌روز را نیز ببینند چراکه در این حرفه لحظات و خدمات ارائه‌شده بسیار حائر اهمیت است.