خرید زمین برای مسکن اولی‌ها در قم غیرممکن شده است
خرید زمین برای مسکن اولی‌ها در قم غیرممکن شده است
امرالهی با اشاره به مشکلات خرید مسکن در قم گفت: شرایط زمین در حال حاضر در شهر قم در شرایطی بوده که خرید زمین برای مسکن اولی‌ها را غیرممکن ساخته است که این اقدام دولت نیز نمی‌تواند کمک چندانی در این زمینه باشد که باید از ظرفیت حضور معاون رئیس‌جمهور در قم استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، روح‌الله امرالهی در یکصد و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سفر معاون رئیس‌جمهور به قم اظهار داشت: سفر معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی ظرفیتی بوده که باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اقدام ملی مسکن طرحی بوده که دولت در دست اقدام دارد، ابراز کرد: قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور ساخته شود که تنها در ۹ استان مقرر شده ۱۶۷ هزار وام و تسهیلات در این زمینه پرداخت شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم خاطرنشان کرد: برای استان قم به نظر ۲۰۰۰ واحد مسکونی در طرح ملی مسکن پیش‌بینی‌شده که این تعداد تنها برای مددجویان کمیته امداد استان پاسخگوست.

وی با تأکید بر اینکه به نظر باید ۱۰ هزار مسکن برای مسکن اولی‌ها، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در قم احداث شود، یادآور شد: حدفاصل بلوار آیت‌الله بروجردی تا دانشگاه قم فرصت مناسبی است که بخشی از آن وارد محدوده شهری شود که بتوان برای ساخت مسکن در قم اقدام کرد.

امرالهی اضافه کرد: شرایط زمین در حال حاضر در شهر قم در شرایطی بوده که خرید زمین برای مسکن اولی‌ها را غیرممکن ساخته است که این اقدام دولت نیز نمی‌تواند کمک چندانی در این زمینه باشد که باید از ظرفیت حضور معاون رئیس‌جمهور در قم استفاده شود.

وی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان را مورد توجه قرار داد و گفت: به نظر احداث این تصفیه‌خانه از دستور کار خارج‌شده که ایجاد این مرکز می‌تواند نقش مهمی در تأمین پساب برای آبیاری فضای سبز داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم ادامه داد: در سال جاری بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز از سرویس مدارس استفاده خواهند کرد که نیاز به همکاری بیشتر مدارس و اولیای دانش‌آموزان برای ساماندهی سرویس‌ها هستیم.