شهدا چراغ راه مردم هستند/ نام شهید حذف شدنی نیست
شهدا چراغ راه مردم هستند/ نام شهید حذف شدنی نیست
طلایی گفت: نام شهدا که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ایشان استوار است، حذف شدنی نیست و مخدوش شدن نام شهید از تابلو برخی از کوچه های خیابان پانزده خرداد قم ، همانگونه که از سوی شهرداری قم اعلام شد، توسط عده ای ناشناس صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، حسن طلایی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر مخدوش شدن نام شهید از تابلو برخی از کوچه های خیابان پانزده خرداد قم توسط بعضی افراد ناشناس، اظهار داشت: نام شهدا که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ایشان استوار است، حذف شدنی نیست و این اقدام ناشایست اخیر هم، همانگونه که از سوی شهرداری قم اعلام شد، توسط عده ای ناشناس صورت گرفته است.

وی با بیان این که شورای اسلامی شهر قم همواره احترام به شهدای والا مقام را تکلیف شرعی و اخلاقی خود می داند، گفت: در حال حاضر هر کوچه یا خیابان بی نامی که خانواده یا بستگان یک شهید در آن ساکن باشند و از شورای اسلامی شهر درخواست کنند، در اولین جلسه بنام آن شهید مورد نظر نامگذاری می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: امنیت و آسایش مردم شریف ایران و استقلال و امنیت نظام جمهوری اسلامی، حاصل خون شهدایی است با اخلاص و از خودگذشتگی، به همه ما درس شهامت و شجاعت دادند.

طلایی گفت: اگر امروز می بینیم که میلیون ها انسان در ایام اربعین در امنیت کامل در مسیر پیاده روی کربلای معلی شرکت می کنند، همه و همه حاصل خون شهدایی است که روزی رفاه و آرامش خود را فدا کردند تا امروز ما در امنیت و آسایش زندگی کرده و در مسیر تعظیم شعائر اسلامی و مذهبی انجام وظیفه کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در پایان تأکید کرد: نام شهدا علاوه بر تابلو کوچه ها و خیابان ها، باید بر روی قلب های ما حک شود تا فراموش نکنیم این بزرگمردان و همین طور مادران عزیز و پدران عزیز شهدا، با صبر و استقامت و ازخودگذشتگی خود، مایه رفاه و امنیت امروز ما شدند.