اجرای طرح اصلاح عوارض پردیسان قم نیاز به اراده مدیریت شهری دارد
اجرای طرح اصلاح عوارض پردیسان قم نیاز به اراده مدیریت شهری دارد
جلالی رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: باوجود تصویب شورا و تاکید استانداری تاکنون تمام بندهای اصلاح فرمول عوارض پردیسان قم اجرایی نشده است که اجرایی کردن تمام این طرح نیازمند اراده جمعی مدیریت شهری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی، در یک‌صد و بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اخذ مجوز اصلاح فرمول عوارض تجاری موقت املاک پردیسان، افزود: بندهایی از این مصوبه عملیاتی و بخش‌های مهم آن‌که شامل تعیین ۲۵ درصد تجاری است، تاکنون عملیاتی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این اصلاح فرمول در راستای کاهش عوارض در این منطقه است، ادامه داد: شورای اسلامی شهر قم پیگیری‌های مختلفی برای اجرای تمام بندهای این مصوبه انجام داده و جلسه‌های متعددی در این زمینه با مدیران عالی استان برگزار کرده ولی متاسفانه تاکنون این پیگیری‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده است.

رییس شورای اسلامی شهر قم در ادامه با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی نیاز امروز کشور است، تاکید کرد: مسئولان باید با تفکر بسیجی در جهت خدمت به مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

جلالی، حضور بسیج در عرصه‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: مسئولان استان باید با روحیه بسیجی در راستای حل مشکل‌ها با تمام توان اقدام کنند.

وی ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم به‌ویژه مردم شهیدپرور قم در راهپیمایی محکومیت اغتشاش‌های اخیر گفت: مردم زمان‌شناسی ایران اسلامی با حضور حماسی در راهپیمایی بار دیگر عمق بصیرت خود را به رخ دنیا کشیدند.

رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به اخذ نام‌گذاری ۱۸ مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع و معابر قم، گفت: شورای اسلامی شهر برای معابر مختلف قم نام‌هایی مصوب کرده است.

سید مجتبی سبحانی ثابت، رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به لایحه اخذ مجوز نام‌گذاری ۱۸ مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری معابر و خیابان‌های قم، گفت: نام‌گذاری تمام این معابر و کوچه‌ها به نام شهدا است که تمام این نام‌گذاری‌ها با درخواست ساکنان کوچه‌ها و با هماهنگی بنیاد شهید انجام‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم، نیز در این جلسه، با اشاره به اخذ مجوز اصلاح فرمول عوارض تجاری موقت املاک پردیسان، گفت: تاکنون باوجود پیگیری‌های فراوان بندهایی از این فرمول اعمال نشده است.

اخذ نام‌گذاری ۱۸ مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع و معابر قم و همچنین اخذ مجوز اصلاح فرمول عوارض تجاری موقت املاک پردیسان ازجمله لایحه‌هایی بود که امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد و اعضای شورا به این لوایح رای مثبت دادند.