قرارگاه مدیریت کمک‌های مردمی در قم تشکیل شد
قرارگاه مدیریت کمک‌های مردمی در قم تشکیل شد
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با گلایه از عملکرد وزارت کشور در مدیریت اپیدمی ویروس کرونا در کشور گفت: قرارگاهی به‌منظور ساماندهی کمک‌های مردم و خیرین در شهر قم تشکیل‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی عصر امروز در یک‌صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد به شرایط حاکم بر جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بحث روز امروز در شهر قم موضوع اپیدمی ویروس کرونا در شهر است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با قدردانی از فعالان حوزه درمان در استان قم افزود: شکل‌گیری کمیته پشتیانی از نیروهای دولتی اتفاقی خوبی است که در این روزها از طرف خیرین و مردم از نیروهای شهرداری در حال شکل‌گیری است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم از تشکیل قرارگاهی جهت ساماندهی کمک مردم و خیرین خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه از خیرین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، روحانیت و دانشگاهیان و طیفی از افراد مؤثر در شهر تشکیل‌شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم این قرارگاه با کمک‌های مردمی در حوزه پیشگیری، درمان و تأمین نیازهای شهر مؤثر باشد و توصیه ما به مردم همکاری لازم با این قرارگاه است تا بتوانیم کمک‌های مردمی را در کمترین زمان به‌خوبی مدیریت کنیم.

جلالی با تقدیر و تشکر از اقدامات انجام‌شده در مدیریت شهری در قم خاطرنشان کرد: شهرداری در مدیریت بحران ایجادشده در شهر تمام‌وقت در میدان بوده و ضدعفونی کردن کلیه معابر شهری و به‌صورت روزانه و مدیریت آرامستان‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

وی با تأکید بر رفع دغدغه‌های مردم و ایجاد فضای شاد و مناسب در سطح شهر بیان کرد: وزارت کشور مکاتباتی با شوراها داشته تا اقداماتشان را درباره کرونا گزارش دهد باید یادآور شویم هرزمانی بحرانی ایجاد می‌شود و یا مناسبتی در شهر باشد شهرداری در میدان بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با گلایه از عملکرد وزارت کشور در بحران اپیدمی کرونا ویروس ادامه داد: با ارائه گزارش شورها مسئولیت وزارت کشور در این شرایط کم نشده و شهرداری نیازمند کمک است.

وی با بیان این حقیقت که مجموعه امکانات در اختیار وزارت کشور بوده و باید این امکانات در اختیار شهرهای درگیر با ویروس کرونا قرار گیرد گفت: شهر قم نیازمند ماشین‌آلات برای ضدعفونی معابر و مساجد و اتوبوس‌ها و آرامستان‌ها بوده و تصور ما این است که حکایت این نامه حکایت پدری است که فرزند خود را در مدرسه ثبت‌نام نکرده و امروز متوقع کارنامه‌ای درخشان از فرزند خود است.

جلالی تأکید کرد: ما متوقع ارسال تجهیزات از طرف وزارت کشور هستیم و این حداقل توقع و انتظار است که مدیریت شهری از وزارت کشور می‌تواند داشته باشد.

وی سپس به موضوع لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری قم پرداخت و بیان کرد: لایحه بودجه که نقشه راه شهرداری در یک سال آینده است در این جلسه به سرانجام رسیده و به‌جز دو سازمان به رأی گذاشته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم از بررسی بیش از ۸۰۰ پروژه عمرانی در جلسات تخصصی کمیسیون‌ها در بودجه سال ۹۹ اشاره و ابراز کرد: در لایحه بودجه سال ۹۹ توجه شورا و شهرداری بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و به آن توجه ویژه شده است.

وی در پایان به موضوع پارکینگ‌ها هم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه شهروندان در شهر قم کمبود پارکینگ در سطح شهر است که شورای شهر و شهرداری مجموعه ظرفیت‌ها و منابع سال ۹۸ را که اجرایی نشده به بودجه سال ۹۹ اضافه کرده تا شاهد اتفاق بزرگی در این حوزه باشیم.