۱۵هزار هکتار از باغات استان قم نابود شد‌
۱۵هزار هکتار از باغات استان قم نابود شد‌
عضو شورای اسلامی شهردر هفتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از نابودی ۱۵ هزار هکتار از باغات استان قم در چند سال اخیر خبر داد و نسبت به گسترش و افزایش سطوح سبز در شهر تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم ،نائب رئیس شورای شهر قم نیز در هفتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر که عصر دیروز در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه اخذ مجوز پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان‌ها و بهینه‌سازی مصرف آب ابراز کرد: توسعه سطوح سبز با استفاده از ظرفیت‌های مردمی اقدام بسیار مهمی که توسط شهرداری قم در دستور کار قرارگرفته است.

حسن بختیاری با انتقاد از نابودی دامنه‌دار باغات شهر قم اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵ هزارهکتار از باغات استان قم از بین رفته است، در چند سال اخیر متأسفانه فضای سبز خانگی و آپارتمان نیز از بین رفته و در این زمینه اجرای طرح بام سبز برای احیای فضای سبز خانگی سیاست درست و به‌جایی است.

وی ادامه داد: در این آیین‌نامه به هیچ نباید عدد و رقم دریافت عوارض و هزینه‌ها ذکر شود چراکه دریافت هرگونه مبلغی باید در ابتدای امر در تعرفه عوارض ذکر شود.

بختیاری با تأکید بر لایحه اخذ مجوز پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان‌ها و بهینه‌سازی مصرف آب گفت: اجرای آزمایشی و موقت ۶ ماهه این آیین‌نامه برای پی بردن به مشکلات و چالش‌های احتمالی پیشنهاد درست و منطقی‌تری به نظر می‌رسد.