دفن روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر مقدس قم در پی شیوع ویروس کرونا
دفن روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر مقدس قم در پی شیوع ویروس کرونا
سید مجتبی سبحانی با اشاره به دفن 700 تن زباله به صورت روزانه در قم اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در شهر مقدس قم تمام زباله های شهری و عفونی در شهر قم با رعایت سرفصل های بهداشتی کاملا دفن شده و تفکیک زباله در حال حاضر انجام نمی گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، اعضای شورای اسلامی شهرمقدس قم با توجه به افزایش دفن زباله در سایت البرز در پی بحران ایجاد شده در ذیل ویروس منحوس کرونا با حضور در سایت تفکیک زباله البرز از روند این مهم بازدید کرده و مشکلات مطرح شده در این مرکز را بررسی کردند.
در این بازدید مدیرعامل سازمان بازیافت با ارائه گزارشی از پروسه تفکیک زباله ونیز دفن زباله در سایت البرز و همچنین دفن زباله های عفونی در این مرکز، اظهار داشت: با توجه به وجود بیماری کرونا فعلا تفکیک زباله نداریم و کل زباله شهریعنی عفونی ها و هم غیر عفونی ها که به ترتیب حدود ۱۰ و ۷۰۰ تن در روز می باشد دفن می شود.
سید مجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم  نیز که در این بازدید به همراه اعضای شورای اسلامی شهرمقدس قم حضور داشت با تشکر از خدمت رسانی این سازمان در بحران موجود اظهار داشت: نیروهای خدوم شهرداری همیشه در همه وقایع یکی از عوامل مهم در رفع آسیب و خدمت رسانی هستند، تصور یک روز شهر قم بدون خدمت رسانی شهرداری قابل تصور نیست، سازمان بازیافت نیز یکی از پازل های مهم در بحران کرونا در قم است و باید توجه به این مرکز و رفع مشکلات آن مورد توجه باشد.
در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر قم نقطه نظرات و سوالات خود را در خصوص موضوع پسماند و فرایند دفع و تفکیک مطرح کرده و مشکلات لجستیکی و اعتباری را در صورت نیاز پیگیری نموده و با تاکید بر ایجاد خط دوم تفکیک زباله و دستگاه زباله سوز برای حدود ۱۰ تن زباله های عفونی شهر مقدس قم را ضروری دانستند.