انتقال صنوف مختلف قم به شهرک به‌آرامی انجام شود/ واگذاری ۳۸۳ واحد از شهرک به آهن‌فروشان
انتقال صنوف مختلف قم به شهرک به‌آرامی انجام شود/ واگذاری ۳۸۳ واحد از شهرک به آهن‌فروشان
مهندس سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم گفت: در شهرک صنوف 384 قطعه برای آهن‌فروشان آماده‌شده و 383 واحد نیز واگذارشده است اما از این موارد 36 مورد منتقل نشده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم طی گفت‌وگویی، با بیان جایگاه شورا و اهمیت آن در دین مبین اسلام اظهار داشت: شوراها در دستورات دین مبین اسلام از جنبه اجتماعی، دارای جایگاه خاصی بوده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم افزود: اهمیت کار شورایی به‌گونه‌ای بوده که از خطرات کمتری برخوردار است و در تفکر شورایی بهتر می‌توان به تصمیم‌گیری واحد رسید.
وی رسالت شورای شهر را حل مسائل و مشکلات مردم و شهروندان در حوزه شهری عنوان و تصریح کرد: شورا در مسیر انجام وظایف خود نباید کوتاهی کرده و باید کاملاً شفاف در جهت حل مشکلات شهری تلاش کند.
سبحانی ثابت در ادامه با تأکید بر لزوم احیای شهرک صنوف گفت: با توجه به اینکه، سازمان میادین و شهرداری قم زحمات بسیاری در راستای احیای شهرک صنوف کشیده‌اند، قرار بر این شد که با عنایت به اینکه هزینه‌های زیادی انجام‌شده این شهرک رونق پیدا کند.
عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: البته احیاء و سروسامان دادن به شهرک و آماده کردن زیرساخت‌های شهرک به طول انجامید تا اینکه به یک خروجی خوبی رسیدیم.
وی ادامه داد: بعد از سروسامان دادن پیدا کردن این شهرک، سازمان میادین با هماهنگی مناطق شهرداری اقدام به بند ۲۰ کردن و صدور اخطار برای آهن‌فروشان در مرحله اول کردند و قرار شد این صنف آرام‌آرام به شهرک صنوف منتقل شوند.
سبحانی ثابت با بیان اینکه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته حدود ۳۶ واحد از واحدهای آهن‌فروشی به شهرک صنوف منتقل نشده‌اند، ابراز کرد: در این شهرک، ۳۸۴ قطعه برای آهن‌فروشان آماده‌شده و ۳۸۳ واحد نیز واگذارشده است اما از این موارد ۳۶ مورد منتقل نشده‌اند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم تأکید کرد: صنف آهن‌فروشان تأکید داشتند اگر همه واحدها به شهرک صنوف منتقل نشوند، این مکان رونق پیدا نمی‌کند؛ درنتیجه مقرر شد نسبت به بند ۲۰ کردن، صدور اخطار و انتقال آن‌ها به شهرک اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه درب و پنجره سازان ۹۷۶ قطعه بوده که ۷۱۱ مورد منتقل و به این صنف واگذارشده است، مطرح کرد: با توجه به فضای موجود جامعه و مشکلات اقتصادی مردم تأکید ما این بوده که صدور اخطار و اجرای بند ۲۰ به‌آرامی انجام شود اما این کار نباید ابتر مانده و باید نتیجه تلاش همکاران به نتیجه برسد.
سبحانی ثابت با تأکید بر زیباسازی و ایجاد فضای سبز در شهرک صنوف اضافه کرد: به سازمان میادین تأکید کرده‌ایم که زیباسازی و احیا این شهرک را در دستور کار خود قرار داده و با ایجاد فضای سبز و بوستان‌های حاشیه‌ای این مکان را زنده کنند.
عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: مقرر شد سازمان میادین در زمینهٔ باغچه سازی‌ها تلاش کرده و زیباسازی و احیای این شهرک را در طراحی‌ها و نقشه‌های خود بیاورد؛ همچنین سازمان پارک‌ها در احیا و کاشت فضای سبز کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری موظف شد، آرای بند ۲۰ را اجرا و اخطارها را ابلاغ کند و آرام‌آرام نسبت به انتقال این صنوف به شهرک اقدام کند؛ البته با یک‌زمان بندی مناسب که فشار بر مردم نیاید.
سبحانی ثابت در پایان با تأکید بر انتقال مابقی صنوف به شهرک گفت: امیدواریم به‌زودی صاف‌کاری‌ها، مکانیکی‌ها و درودگران و … نیز آرام‌آرام با زمان‌بندی به شهرک منتقل شوند و از مردم نیز می‌خواهیم که در این مسیر ما را همراهی کنند تا بازارچه‌ها رونق بگیرد و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.