مترو در قم در حال نفس زدن برای بقا است
مترو در قم در حال نفس زدن برای بقا است
بختیاری اظهار داشت: زمان اتمام پروژه مترو ‌مربوط به دو سال گذشته است. پروژه مترو بایستی دو سال قبل به بهره‌برداری می‌رسید اما متأسفانه شاهد آن هستیم که بخش عمده کار باقی‌مانده است، مترو در قم در حال نفس زدن برای بقا است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن بختیاری دوشنبه شب در یک‌صد چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عملکرد کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در بخش مترو گفت: عملکرد این کمیسیون در بخش مترو قابل دفاع نیست، هر چند اگر تلاش ها و پروژه های خوب دیگری را در بخش های مختلف به اجرا رسانده اند.

وی افزود: زمان اتمام پروژه مترو ‌مربوط به دو سال گذشته است. پروژه مترو بایستی دو سال قبل به بهره‌برداری می‌رسید اما متأسفانه شاهد آن هستیم که بخش عمده کار باقی‌مانده است، مترو در قم در حال نفس زدن برای بقا است.

نایب رییس شورای شهر بیان کرد: مساله توسعه مترو در قم باید به شکل جدی‌تری دنبال شود. پس از هماهنگی‌های بیشتر با پیمانکار باید فعالیت ها تسریع پیدا کند که البته نمی توان این مطلب را پنهان کرد که عملکرد قطار شهری تا کنون مطلوب نبوده است.

بختیاری بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی داخل شهری از دیگر نقاط ضعف شهرداری است. در بهره‌گیری از بخش خصوصی در حوزه اتوبوسرانی شاهد پس‌رفت در یک سال گذشته بوده و سازمان اتوبوسرانی دوباره به یک سازمان بزرگ تبدیل‌ شده است.

بختیاری برگزاری ۶ مرحله مناقصه و عدم شرکت‌کننده در این مناقصه‌ها را موردتوجه قرارداد و گفت: باید این مسئله آسیب‌شناسی شده و راهبرد مشخصی برای این مسئله تدوین شود تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.