حریم بوستان شهدای گمنام قم ساماندهی می‌شود
حریم بوستان شهدای گمنام قم ساماندهی می‌شود
سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: شرایط فعلی بوستان شهدای گمنام مناسب نیست و باید برای این شهدا حرمی ساخته شود که در محدوده آن بتوان حریم قائل شد تا افراد حاضر و زائرین، حریم را رعایت کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سیدمجتبی سبحانی‌ثابت در خصوص ساماندهی حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) قم اظهار کرد: برای آنکه که بتوان راهکاری برای تأمین هزینه احیا مقبره شهدای گمنام پیدا کرد، از ابتدا این مکان به نام بوستان شهدای گمنام نامگذاری شد تا از این طریق بتوان از ردیف‌های شهرداری اقدام کرد.

وی افزود: ابتدا یک ردیف مستقل در بودجه سال ۹۷ تصویب و برای سال ۹۷ یک و نیم میلیارد، سال ۹۸ دو میلیارد و سال ۹۹ یک میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شد اما پس از گذشت بیش از سه سال و پیگیری‌های متعدد اقدام خاصی در این مکان انجام نشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: هرگاه هزینه‌کرد بودجه‌ها پیگیری می‌شود شهرداری می‌گوید که این اعتبارات جهت ساخت راه پله‌های کوه خضر هزینه شده است.

وی ادامه داد: هرچند اقداماتی در خصوص ساخت سرویس بهداشتی و طراحی حسینیه بزرگی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در فاصله ۵۰ متری مقبره این شهیدان انجام شده اما در جلسه کمیته فنی مقرر شد در ادامه که با توجه به استحکام کم دیواره پایین بوستان و دیواره مجاور حسینیه و مقبره شهدای گمنام مقاوم سازی و ساخت کانال آب از سوی شهرداری منطقه انجام شود.

سبحانی‌ثابت خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه کمیته فنی مقرر شد بودجه و اعتبار بوستان شهدای گمنام صرفاً در راستای احیای بوستان هزینه شود و اگر قرار است برای راه پله‌ها و مسجد و قسمت‌های دیگر هزینه شود یا از ردیف‌های جداگانه انجام شود تا روند احیا و راه اندازی این بوستان سرعت گیرد.

وی اضافه کرد: اعتقاد داریم شرایط فعلی این بوستان مناسب نیست و باید برای این شهدا حرمی ساخته شود که در محدوده آن بتوان حریم قائل شد تا افراد حاضر و زائرین، حریم را رعایت کرده و به خود اجازه ندهند که هر رفتار نامتعارفی را در آن مکان انجام دهند.