گوشت ارزان‌تر به دست مردم در قم می‌رسد
گوشت ارزان‌تر به دست مردم در قم می‌رسد
سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم از تصویب لایحه کاهش تعرفه بهای عوارض کشتارگاه در شورای اسلامی شهر قم خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در جهت کنترل قیمت گوشت مرغوب زیر قیمت ۱۰۰ هزار تومان در بازار امضاشده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: امروز زمان همبستگی و همدلی بین مردم و مسئولان بوده و باید در همه حوزه‌ها رفاه مردم را در نظر بگیریم.

وی کاهش تعرفه کشتارگاه را یکی از موضوعات موردتوجه شورا دانست و افزود: لایحه کاهش تعرفه کشتارگاه‌ها به ۲۵ درصد باهدف کمک به مردم و به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر جامعه به شورا واصل‌شده و موردبررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم نحوه تصویب این لایحه را تشریح کرد و گفت: تنها دیوان می‌تواند لایحه تصویب‌شده در شورا را نقض کند و برای حل این مشکل لایحه‌ای جدید در کمیسیون خدمات شهری شورا موردبررسی قرار گرفت.

وی از امضا تفاهم‌نامه‌ای بین اتحادیه پروتئینی و قصابان و کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم خبر داد و تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در جهت کنترل قیمت گوشت مرغوب زیر قیمت ۱۰۰ هزار تومان در بازار امضاشده و بر اساس این تفاهم‌نامه لایحه کاهش تعرفه کشتارگاه پس از توافق اتحادیه و تصویب در کمیسیون خدمات شهری به صحن شورای اسلامی شهر قم آورده شد.

سبحانی تصویب این لایحه را با اکثریت آراء نشان‌دهنده همدلی و دغدغه‌مند بودن شورای اسلامی شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: این لایحه با توجه به لزوم رفع مسائل و مشکلات معیشتی مردم در شرایط کرونا و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری جهت کمک به اقشار کم‌درآمد به تصویب رسیده است.

وی در پایان با ابراز امیدواری برای تسریع این همدلی و همکاری در بین همه اقشار جامعه بیان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر چیز نیازمند همدلی و همیاری در همه سطوح جامعه بوده و باید در کنار هم مشکلات اقتصادی کشور را ساماندهی کنیم.بدیهی است همه ارگان‌ها و سیستم‌های نظارتی علی‌الخصوص همشهریان عزیز می‌توانند در راستای اجرای صحیح این تفاهم‌نامه خدمتگذاران خود را در شورای اسلامی شهر یاری نمایند.