باغ پرندگان قم تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد
باغ پرندگان قم تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد
اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم از به بهره‌برداری رسیدن باغ پرندگان تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: طبق قرارداد سرمایه‌گذار باید ۹۹ گونه با تعداد سه هزار و ۸۰۰ پرنده برای باغ پرندگان تأمین کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، مجید اخوان با اشاره به اهمیت پیگیری و انجام به‌موقع پروژه‌ها در کسب رضایت شهروندان اظهار داشت: انتظار برای پایان پروژه‌ها باوجود تمام مشکلات پیش آمده و خارج از اراده شهرداری و شورای اسلامی شهر قم مطلوب نیست.

وی در جریان قرار گرفتن مردم در سیر تکاملی پروژه‌ها را یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر قم دانست و افزود: باید مردم در جریان کامل اجرای همه پروژه‌ها قرارگرفته و این اطلاع‌رسانی را باید جز حقوق شهروندان دانسته و به آن احترام بگذاریم.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم از تصویب لایحه اخذ مجوز تکمیل، مشارکت و تجهیز باغ پرندگان در آخرین جلسه رسمی و علنی شورا خبر داد و تصریح کرد: باوجود همه مشکلات اقتصادی و عدم ثبات ارز، باغ پرندگان به مرحله پایانی خود رسیده است.

وی مدت قرارداد را چهار سال اعلام و بیان کرد: طبق قرارداد سرمایه‌گذار باید ۹۹ گونه با تعداد سه هزار و ۸۰۰ پرنده برای باغ پرندگان تأمین کرده و هرسال ۱۰ گونه جدید نیز به تعداد ۳۵۰ پرنده به این مجموعه اضافه کند.

اخوان امکانات فیزیکی، هزینه صدور مجوزها، اجرای فضای سبز و نگهداری آن را آورده شهرداری عنوان و تأکید کرد: ۵۰ درصد از بهای بلیت و هزار بلیت رایگان ماهانه نیز سهم شهرداری از این مشارکت تجاری خواهد بود.

وی بهای بلیت باغ پرندگان را در سال جاری ۱۰هزار تومان به ازای هر نفر اعلام و مطرح کرد: هرسال بلیت ورودی به باغ پرندگان در شورای اسلامی شهر قم و با توجه به برآورد هزینه‌ها مشخص و به تصویب خواهد رسید.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با ابراز خرسندی از واگذاری باغ پرندگان به سرمایه‌گذار بومی از شهر قم خاطرنشان کرد: یکی از الزامات قرارداد تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن باغ ظرف دو ماه آینده بوده و امیدواریم مورد رضایت شهروندان قرار گیرد.