عملیات مرصاد حرکت راهبردی و مهم ایران اسلامی در برابر منافقین بود
عملیات مرصاد حرکت راهبردی و مهم ایران اسلامی در برابر منافقین بود
جلالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی گفت: این عملیات یکی از حرکت های مهم و راهبردی ایران اسلامی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بود که در مقابله با دشمن به ویژه منافقین رقم خورد و ضرب شصت محکمی به بدخواهان انقلاب نشان داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، «عبدالله جلالی» عصر امروز(دوشنبه ۶مرداد) در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام ماه ذی الحجه، روزعرفه، عید قربان و شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: روز عرفه و عید قربان از روزهای مهم سال است که باید قدر آن را بدانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم افزود: اگرچه امسال مسلمانان از حضور در حرم امن الهی و به جای آوردن اعمال حج محروم هستند ولی به هرحال روز عرفه و روز عید قربان روزهایی بسیار ارزشمند است و امیدواریم توفیق زیارت خانه خدا را در چنین ایامی به دست بیاوریم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد اظهار داشت: این عملیات یکی از حرکت های مهم و راهبردی ایران اسلامی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بود که در مقابله با دشمن به ویژه منافقین رقم خورد و ضرب شصت محکمی به بدخواهان انقلاب نشان داد.

جلالی در ادامه با اشاره به برخی مسائلی که باید در این جلسه تصمیم گیری و مصوب شود، گفت: ما از همکاری سازمان های دیگر نظیر شهرداری و فرمانداری استقبال می کنیم به ویژه هیأت تطبیق فرمانداری که ارتباط مستقیمی با خیلی از فعالیت های ما دارد و لازم است دوستان فرمانداری از اعضای شورا در این کمیته دعوت کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: البته اعضای شورای اسلامی در کمیسیون های تخصصی فرمانداری شرکت دارند و به عنوان یکی از اعضای اصلی، مدعو هستند ولی در جلسات هیأت تطبیق تنها در موارد خاصی از اعضای شورا، دعوت به عمل می آید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به یکی از مصوبات جلسه امروز مبنی بر ممنوعیت دفن اموات در برخی آرامستان های قم یادآور شد: در ارتباط با این مسأله به عقیده من ابتدا باید بحث های حقوقی و موضوعات مرتبط به وقف روشن شود و این که آیا اساسا ما حق دخالت در این امر را داریم یا خیر.

وی با بیان این که ممنوعیت دفن اموات در آرامستان های امام زاده احمد بن قاسم، بیات و سید سربخش به کمیسیون حقوقی و نظارت ارجاع شده است، گفت: مسأله مهم آن است که  اگر آمدیم دو بخش را ممنوعیت اعلام کردیم چه پاسخی برای باقی آرامستان ها داریم؟ یعنی باید استدلال قوی برای ممنوعیت دفن وجود داشته باشد.

جلالی بیان داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم می دانیم این گونه دفن ها در مرکز شهر،چه آثار و تبعاتی به لحاظ ترافیکی و زیست محیطی و بهداشتی و حتی مسائل روانی دارد، این رو قائل هستیم که نباید اتفاق بیافتد و طبیعی است که مردم نباید شاهد چنین صحنه هایی باشند ولی این مسأله که آیا اساسا حق این را داریم که ممنوعیت را ایجاد کنیم باید معلوم شود، چون سابقه داشته که چنین مصوباتی داشته ایم ولی در عمل اتفاقی نیافتاده است.