تکمیل پروژه های شاخص شهرداری قم منوط به همدلی و همکاری سایر ادارات
تکمیل پروژه های شاخص شهرداری قم منوط به همدلی و همکاری سایر ادارات
امرالهی به شرایط اقتصادی موجود در بخش حوزه ساختمان و مصالح ساختمانی اشاره کرد و اظهار داشت: انتظارمان این است که ادارات و دستگاه‌های مختلف استان به کمک شهرداری بیایند تا این پروژه‌ها تکمیل شوند و در اختیار مردم شریف قم قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، روح‌الله امراللهی، اظهار داشت: افق برنامه‌های مدیریت شهری در این دوره شورا معطوف به تکمیل شبکه معابر و کالبد فضای شهر شده است تا اعضای شورا بتوانند بخشی از عقب‌افتادگی‌های شهر را در حوزه عمران شهری تکمیل کنند.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان پروژه‌های متنوع و متفاوت حوزه عمران شهری در تمامی مناطق شهر گفت: این پروژه‌ها شامل زهکشی‌ها، نهرها، جداول و آسفالت معابر می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های شاخص مناطق شهری قم هزینه‌های چند ده‌میلیاردی و گاهاً چند صدمیلیاردی نیاز است، ادامه داد: بالغ‌بر ده پروژه شاخص در حوزه عمران شهری داریم که پروژه باغ پرندگان، ورودی شهر به محور جعفریه و بلوار فردوسی تقاطع غیرهمسطح فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(ص) از جمله آن‌ها هستند.

امراللهی به مراحل تکمیل پروژه باغ پرندگان اشاره و تصریح کرد: این پروژه از حیث عمرانی و تاسیسات و فضای سبز در حال تکمیل است، امیدواریم به‌زودی با تکمیل آن، پروژه در سال جاری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم یکی دیگر از پروژه‌های حوزه عمران شهری را پروژه ورودی شهر به محور جعفریه نام برد و گفت: این محور یک ورودی و باکس خیلی محدود و یک لاینه بود که با رمپ و لومپ‌ها تکمیل و چند لاینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه، محور کاملی در اختیار همشهریان قمی قرار می‌گیرد که با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم امسال تکمیل و در اختیار همشهریان قرار گیرد؛ ترجیح ما این است این پروژه در فصول پاییز و سرد سال تکمیل شود و امسال شاهد کاهش حوادث در این نقطه باشیم چراکه این محور یکی از نقاط حادثه‌خیز کشور هست.

امراللهی بیان کرد: بلوار فردوسی تقاطع غیرهمسطح بلوار فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(ص) یکی از پروژه‌های عظیم استان بوده و با تکمیل آن حتی پیاده‌روها هم تقاطع غیرهمسطح می‌شود و در کنار آن حدود سه کیلومتر محور شهری هم بازگشایی می‌شود، امیدواریم این پروژه به‌زودی در سال جاری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: لوپ محور تقاطع ولیعصر(عج) نیز مدت‌ها بود که به خاطر تعارضی که معارض شبکه توزیع برق داشت تا حدی متوقف‌شده بود که با پیگیری‌های انجام‌شده سعی شده تمهیداتی پیش‌بینی شود که با کمترین تداخل ترافیکی لوپ نهایی تکمیل شود و درنهایت فقط ایستگاه مترو را آنجا داشته باشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در بخش حوزه ساختمان و مصالح ساختمانی انتظارمان این است که ادارات و دستگاه‌های مختلف استان به کمک شهرداری بیایند تا این پروژه‌ها تکمیل شوند.

امراللهی در پایان خاطرنشان کرد: از راهور، پلیس‌راه استان و اداره کل راهداری و راه و شهرسازی و شرکت‌های خدمات رسان مانند شرکت آب و فاضلاب، برق و گاز می‌خواهیم همکاری لازم برای اتمام پروژه‌ها را با شهرداری و شورای اسلامی شهر داشته باشند تا بتوانیم پروژه‌های شهری را تکمیل کنیم.