دیوارهای دانشگاه پردیسان در مسیر سیل
دیوارهای دانشگاه پردیسان در مسیر سیل
جلالی گفت: یک سری واگذاری زمین به مراکز دانشگاهی و آموزشی در مسیر سیل در پردیسان اتفاق افتاده است و اقدامات ساختمانی در حال انجام بوده که در نهایت مسیر سیل منحرف می‌شود، از این رو یک کانال در طول پردیسان در جهت هدایت سیل مورد نیاز است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: منابع طبیعی به لحاظ اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست پردیسان تلاش‌های خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: اگر روند اجرای این پروژه‌ها نبود، خسارت‌های زیادی را متحمل می‌شدیم، البته پروژه‌ها و طرح‌های آبخیزداری صد در صد تکمیل نشده است و بخشی از پردیسان را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد:این پروژه نیاز به پشتیبانی و حمایت دارد تا دچار سیل و آبگرفتگی در پردیسان نشویم، بهار امسال بارندگی‌ها خودش را نشان داد و انتظار از راه و شهرسازی در جهت جلوگیری از بحران سیل بیشتر است.

جلالی عنوان کرد: یک سری واگذاری زمین به مراکز دانشگاهی و آموزشی در مسیر سیل در پردیسان اتفاق افتاده است و اقدامات ساختمانی در حال انجام بوده که در نهایت مسیر سیل منحرف می‌شود، از این رو یک کانال در طول پردیسان در جهت هدایت سیل مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: اگر این کانال هدایت سیل احداث نشود، بوستان غدیر و بخشی از پردیسان و پایه های انتقال برق فشار قوی در مسیر تهدی می‌شود و خسارات جدی به دنبال دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: تقاضا داریم این مساله در دستور کار شورای برنامه‌ریزی قرار بگیرد و بودجه برای تکمیل آبخیزداری بالای پردیسان و کانال هدایت سیل که دقیقا در انتهای پردیسان قرار دارد تخصیص پیدا کند.

وی گفت:دیوراهایی که توسط دانشگاه احداث می‌شود سیل را مسدود می‌کند در حالی که مسیر سیر کار خود را می‌کند،اگر در بهار سال قبل جریان سیل مدیریت نمی‌شد دچار خسارات جبران ناپذیری می‌شدیم.