روند استفاده از سامانه قمیار صعودی است
روند استفاده از سامانه قمیار صعودی است
اخوان با اشاره به غیر حضوری شدن ثبت درخواست فرآیندهای شهرسازی در شهرداری قم از دهم شهریورماه، گفت: طبق برآوردهایی که صورت گرفته در دو هفته اخیر استفاده مستقیم مردم از سامانه قمیار روند صعودی داشته و هدف ما هم مراجعه مستقیم مردم به این سامانه است.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، در جلسه یکصد و پنجاه و هشتم شورای اسلامی شهر قم لایحه پرداخت هزینه ثبت درخواست‌های حوزه شهرسازی در دفاتر پیشخوان تا پایان سال جاری تصویب شد تا مردم در مراجعه برای ثبت درخواست‌های شهرسازی هزینه‌ای پرداخت نکنند.

به گفته مجید اخوان، این لایحه با هدف تشوق مردم به استفاده از خدمات غیر حضوری و صفر شدن هزینه‌های مردم در استفاده از این خدمات به شورای شهر ارسال شده است.

وی با اشاره به هزینه ۱۰ هزار تومانی ثبت درخواست‌های حوزه شهرسازی در دفاتر پیشخوان، ادامه داد: برآورد شهرداری ثبت ۳۰ هزار درخواست تا پایان سال است که این هزینه به دفاتر پیشخوان پرداخت خواهد شد تا مردم هزینه‌ای در این فرایند نداشته باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به غیر حضوری شدن ثبت درخواست فرآیندهای شهرسازی در شهرداری قم از دهم شهریورماه، گفت: طبق برآوردهایی که صورت گرفته در دو هفته اخیر استفاده مستقیم مردم از سامانه قمیار روند صعودی داشته و هدف ما هم مراجعه مستقیم مردم به این سامانه است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه باید رابطه آموزشی شهرداری و دفاتر پیشخوان تقویت شود، اظهار داشت: مردم هم باید برای استفاده مستقیم از سامانه قمیار آموزش ببینند.

محسن رنجبر، معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه شهروندان برای ثبت درخواست‌های حوزه شهرسازی نیازی به دفاتر پیشخوان ندارند، گفت: هر یک از شهروندان با مراجعه به سامانه قمیار می‌توانند خودشان ثبت درخواست را انجام دهند.

وی افزود: در پورتال شهرداری قم فیلم و مکتوبات آموزشی برای استفاده از این سامانه در دسترس شهروندان است و از دهم شهریور ماه هم درصد مناسبی از شهروندان از این سامانه استفاده کرده‌اند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم بیان کرد: آمار نشان می‌دهد حداقل ۴۰ درصد مردم سمت دفتر پیشخوان نرفته‌اند و خودشان درخواست داده اند و این عدد به مرور بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از مصوبات این جلسه کمک نقدی دو میلیارد تومانی شهرداری قم به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای راه اندازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

قرارداد ۳۰ میلیارد تومانی با یک شرکت بخش خصوصی برای اورهال کردن اتوبوس های شهرداری قم از دیگر مصوبات مهم جلسه یکصد و پنجاه و هشتم شورای اسلامی شهر قم بود.