عملکرد مثبت شهرداری قم در سایه افتتاح پروژه‌های بزرگ
عملکرد مثبت شهرداری قم در سایه افتتاح پروژه‌های بزرگ
عبداله جلالی با توجه به عملکرد تیم شهرداری قم اظهار داشت: امروز شاهد تغییرات زیادی در شهر قم و توسعه کمی و کیفی در شهر بوده و با مقایسه عملکرد شهرداری قم با سایر شهرداری‌ها باید نمره خوبی به مدیریت شهری در قم بدهیم.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، رئیس شورای شهر قم مدیریت شهر قم را الگویی مناسب برای شهرداری کشور معرفی و تصریح کرد: مرکزیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بازار در مرکز دو شهر قم و کاشان می‌تواند در الگوبرداری از پروژه‌های در حال اجرا در هر دو شهر بسیار کمک‌کننده باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم سپس پروژه‌های در دست افتتاح شهرداری قم را در سال جاری موردتوجه قرارداد و گفت: امسال سالی ویژه در افتتاح پروژه در قم بوده و شاهد تحولی بزرگ در توسعه شهر خواهیم بود.
وی تعدادی از پروژه‌ها را نام برد و تشریح کرد: پروژه تقاطع ولی‌عصر(عج)، بهره‌برداری از باغ پرندگان، پروژه تقاطع فردوسی با پیامبر اعظم(ص)، خط فاز اول خط A مترو، توسعه اطراف حرم و آرام‌سازی و پیاده‌روسازی، الکترونیکی کردن مجموعه فعالیت‌های شهرداری و بهره‌برداری از شهربازی بوستان غدیر و بوستان علوی نمونه‌ای از این پروژه‌هاست.
جلالی ارتقاء مدیریت ترافیک شهر قم را بعد از افتتاح بسیاری از پروژه‌ها قابل‌توجه دانست و بیان کرد: شرایط خاص اقتصادی و کمبود بودجه مانع اجرایی شدن هیچ‌یک از پروژه‌ها در شهر نبوده و شهرداری قم جز معدود شهرداری‌هایی است که پروژه‌های خود را طبق برنامه زمان‌بندی مشخص افتتاح کرده است.
وی یکی دیگر از نقاط مثبت مدیریت شهری در قم را عدم توسعه نیروی انسانی در بدنه شهرداری عنوان و مطرح کرد: متأسفانه اکثر شهرها و کلان‌شهرها دچار تراکم نیروی انسانی شده و حجم زیادی از منابع و درآمدها به سمت هزینه‌های جاری برده شده درحالی‌که در قم با مدیریت در این حوزه فرصت فعالیت‌های عمرانی بیشتر شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: نسبت هزینه‌های جاری به عمرانی در شهر قم متمایز از شهرهای دیگر بوده و نسبت ۲۱ درصد جاری به ۷۹ درصد عمرانی اتفاقی بوده که امکان استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را در قم ایجاد کرده است.
وی یکی دیگر از راهکارهای شهرداری قم را در پیشبرد پروژه‌های عمرانی و توسعه شهر جذب سرمایه‌گذار دانست و بیان کرد: بخش خصوصی در شرایط اقتصادی سخت می‌تواند در توسعه شهر بسیار کمک‌کننده بوده و با این نگاه ظرفیت‌های خوبی در بودجه سالانه تعریف و پیش‌بینی‌شده و عملکرد شهرداری قم در سال جاری در این حوزه نسبت به سال‌های گذشته بسیار قابل‌توجه بوده است.
جلالی یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم را محور حرم تا مسجد مقدس جمکران معرفی کرد و افزود: توسعه فضای سبز و ایجاد بسترهای تفریحی و پرنشاط برای شهروندان نیز فرصتی برای سرمایه‌گذاری در شهر قم بوده و باید با معرفی این فرصت‌ها امکان جذب سرمایه‌گذاران را در شهر قم فراهم کنیم.