شهرداری نسبت به خریداری تجهیزات اطفای حریق بلندمرتبه‌ها اقدام کند
شهرداری نسبت به خریداری تجهیزات اطفای حریق بلندمرتبه‌ها اقدام کند
امرالهی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به پروانه های ساختمانی بلندمرتبه که در سالهای اخیر در قم صادر شده، خریداری نردبان‌های آتش‌نشانی از موضوعات مهمی است که باید پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، روح‌الله امراللهی در جلسه یکصد و شصت و سوم شورای اسلامی شهر قم که در سالن شهید باکری برگزار شد با اشاره به مطرح شدن لایحه تعدیل قرارداد خرید یک نردبان برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: ارتفاع ۴۰ متری نردبان تمام نیاز شهر قم را برطرف نمیکند و باید در این زمینه تجهیزات تکمیلی تامین شود.

وی با اشاره به قدکشیدن ساختمان‌ها در سالهای اخیر در قم افزود: ما به تعدادی از ساختمان مسکونی و تجاری اداری پروانه دادیم که تعداد طبقات ۱۸ تا ۲۰ است که این ساختمان‌ها نزدیک به ۷۰ متر ارتفاع خواهند داشت.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری قم به نردبان‌های بالای ۷۰ متر نیاز دارد اضافه کرد: با اینکه قیمت ها خیلی تغییر کرده اما این تجهیزات باید برای شهر قم خریداری شود.

وی با اشاره به اهمیت تقویت شهر قم از لحاظ ایمنی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم باید بتواند به ساختمان‌های تجاری و مسکونی بلندمرتبه در مواقع بحران دسترسی کامل داشته باشد.

امراللهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هزینه تکمیل خط A متروی قم افزود: فاز یک از این خط برای تکمیل به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۳۰۰ میلیارد تومان آن با اوراق مشارکت تامین شده است.

وی با اشاره به هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی تکمیل منوریل قم افزود: منوریل پروژه‌ای است که از ابتدا دولت هزینه‌های آن را تقبل کرده و تا آخر نیز باید دولت تامین کننده اعتبارات باشد.