«روز قم» فرصتی برای تمرکز بر ظرفیت های شهر است
«روز قم» فرصتی برای تمرکز بر ظرفیت های شهر است
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم، «روز قم» را فرصتی مناسب برای آشکارسازی برخی ظرفیت های مغفول مانده این شهر دانست و بر جبران این خلأها تأکید و اظهار داشت: همچنان پیگیر ثبت این روز مهم در تقویم رسمی کشور هستیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی پیش از ظهر امروز و در نشست علنی شورای اسلامی شهر قم، با تبریک بیست و سوم ربیع الاول و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم تصریح کرد: ایده نامگذاری «روز قم» از کمیسیون فرهنگی شورای شهر آغاز شد و به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان هم رسید.

وی افزود: پس از آن بود که این نوع نامگذاری در جلسه شورای مشورتی رؤسای شوراهای شهر مراکز استان ها هم مطرح شد و بسیاری از مراکز استان ها هم به تأسی از قم تلاش کردند تا روز خودشان را در شورای شهر مربوط به تصویب برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: البته این ایده همچنان در شورای مشورتی پیگیری می شود تا بتوان آن را در تقویم رسمی کشور نیز ثبت و ضبط کرد.

وی با تصریح بر این که بخشی از ظرفیت های قم هنوز مغفول مانده است بیان داشت: «روز قم» می تواند به نوعی این خلأ را پر و آن ها جبران کند.

جلالی همچنین گفت: امسال با محدودیت هایی بویژه در بحث شیوع کرونا مواجه هستیم، اما شهرداری قم تلاش داشته تا برنامه های مختلف عُمرانی، اجتماعی و فرهنگی خود را با وجود همه این محدودیت ها به پیش ببرد که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

نشست علنی امروز شورای اسلامی شهر قم به دلیل جلسه امروز صبح سید مرتضی سقائیان نژاد با معاون اول رئیس جمهور، بدون حضور شهردار قم برگزار شد.

همچنین در این نشست از برخی تاکسیرانان شهری که توانسته بودند رتبه های برتر دوره آموزشی زبان عربی و فرهنگ شهروندی را به خود اختصاص دهند تجلیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همچنین در این باره و با تشکر از زحمات اتوبوسرانان و تاکسیرانان شهری بیان داشت: افرادی که در شهر مقدس قم خدمت می کنند باید برتری و ویژگی هایی داشته باشند تا بتوانند خاطره ای خوش در ذهن زائران، مسافران و گردشگران رقم بزنند.