برای اولین بار در کشور بوستان مدرن شهدای قم در شهرمقدس قم افتتاح شد
برای اولین بار در کشور بوستان مدرن شهدای قم در شهرمقدس قم افتتاح شد
سبحانی از ویژگی‌های این بوستان که برای اولین‌بار در کشور اتفاق افتاده است، به کاشت درختان تماماً قرآنی و مثمر به نام تمامی شهدای عزیز قم اشاره کرد و گفت: در کنار هر درخت، تابلوی مخصوصی حاوی تصویر و مشخصات شهید و کیو آر کد نصب خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در گفت‌وگو با قم‌نو از احداث یک بوستان ویژه در راستای تکریم شهدا و ماندگاری نام و یاد  اسطوره‌های ملی خبر داد‌ و اظهار داشت: کلنگ احداث بوستانی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع با حضور مسئولان استان و مدیریت شهری زمین زده شد که در فاز اول به نیت ۶۰۹۰ شهید استان ۶۰۹۰ درخت کاشته خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و زائرین شورای شهر قم از ویژگی‌های این بوستان که برای اولین‌بار در کشور اتفاق افتاده است، به کاشت درختان تماماً قرآنی و مثمر به نام تمامی شهدای عزیز قم اشاره کرد و گفت: در کنار هر درخت، تابلوی مخصوصی حاوی تصویر و مشخصات شهید و کیو آر کد نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همه مراجعین به این بوستان به وسیله  تلفن همراه می‌توانند از وصیت‌نامه، تمام اطلاعات و خاطرات مربوط به هر شهید بزرگوار به وسیله کیو آر کد نصب شده در تابلوی مخصوص مطلع گردند.

سبحانی با اظهار امیدواری از بهره‌مندی و رضایت خانواده شهدا از این اقدام، تصریح کرد: در سال‌های آتی با توسعه و رشد درختان و فضای سبز این بوستانی در فازهای بعدی، یکی از زیباترین و کم‌نظیرترین بوستان‌های شهری را خواهیم داشت که‌ بدون تردید الگوی دیگر کلانشهرها نیز خواهد شد.