باید به دنبال ایجاد شهری در تراز انقلاب اسلامی باشیم
باید به دنبال ایجاد شهری در تراز انقلاب اسلامی باشیم
آتش زر اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر و دولت و نهادهای مختلف در جهت شهرسازی و مدیریت واحد شهری دارای رسالت مهمی هستند، لذا اگر برای شهر قم بخواهیم منویات رهبری را اجرا کنیم و به دنبال ایجاد شهری در تراز انقلاب اسلامی باشیم در مرحله نخست باید زیرساختهای قانونی و اداری ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، حجت‌الاسلام محمد آتش زر اظهار داشت: مقام معظم رهبری، قم را ام القرای جهان تشیع دانستند و ما می‌دانیم معظم‌له همواره دغدغه دارند که مسجد و شهر در تراز انقلاب اسلامی باشد و بهترین شهری که می‌تواند در تراز انقلاب اسلامی باشد و ظرفیت لازم را دارد شهر قم است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: لذا دغدغه رهبری از این جا نشات می‌گیرد و می‌خواهیم به دنیا شهری الگو را معرفی کنیم که در طراز انقلاب باشد و چه جایی بهتر از شهر قم است.

وی تصریح کرد: رهبری دغدغه‌مند هستند این مولفه‌ها انجام شود و البته در سیاست‌های بلند مدت و کوتاه مدت این را مد نظر قرار داده‌ایم.

آتش زر عنوان کرد: تحقق برخی از دغدغه‌ها نیازمند زیرساخت‌های لازم نه صرفا به لحاظ اقتصادی است، بلکه شکل‌گیری مدیریت واحد شهری قم به لحاظ اداری، قانونی و حاکمیتی در مسیر توسعه ضروری است.

وی بیان کرد: باید در جهت تحقق مدیریت واحد شهری و شهر طراز انقلاب اسلامی باید سیاست‌هایی اعمال شود که بتوان به این اهداف دست یافت، یکی از مولفه‌های مهم به لحاظ شهرسازی و معماری است، ساخت خانه‌های ۸ طبقه کوچک در پردیسان با این ویژگی که تا درب منزل باز شود تا انتهای آن پیداست نشان دهنده تصمیم‌هایی بوده که انطباقی با شهر طراز انقلاب ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر و دولت و نهادهای مختلف در جهت شهرسازی و مدیریت واحد شهری دارای رسالت مهمی هستند، لذا اگر برای شهر قم بخواهیم منویات رهبری را اجرا کنیم و به دنبال ایجاد شهری در تراز انقلاب اسلامی باشیم در مرحله نخست باید زیرساختهای قانونی و اداری ایجاد شود.

وی گفت: در پیشبرد اهداف استانداری و شهرداری و شورا همواره با هم تفاهم داشتند و اگر اختلاف نظرهای جزئی هم وجود دارد، به این دلیل است که قم یک تصمیم گیری واحد در مسائل نیاز دارد، گاهی دولت و وزارت مسکن و راه و شهرسازی، همه امور و کارهای ما را قفل می‌کنند.

آتش زر افزود: در سطح کلان تصمیم گیران در برخی مواقع نظراتی دارند که کیلومترها با نظرات ما فاصله دارد، می خواهیم نظرات مناسبی را اعمال کنیم اما آن جا تصمیم گیر هستند، لذا اگر ما در این رابطه کم کاری و از وظایف قانونی کوتاهی کردیم به خدا پناه می‌بریم، اما علاقه مند هستیم قم به مرور به شهری در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود به شرط اینکه زیرساختها فراهم گردد.