مشارکت بخش خصوصی شاه کلید توسعه قم
مشارکت بخش خصوصی شاه کلید توسعه قم
اخوان شاه کلید توسعه شهر قم را مشارکت بخش خصوصی و حضور فعال سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: قم به عنوان اُمّ القُرای جهان تشیع نمی‌تواند با منابع موجود اداره شود، ضمن آن که وضعیت فعلی دولت هم تأمین کننده نیازها و پُرکننده خلأها نیست.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، مجید اخوان با بیان این که پروژه‌های شهری تا ۱۰ میلیارد تومان در قم نیازی به مجوّز شورای اسلامی شهر ندارد، خاطرنشان کرد: فرآیند مناقصه در این پروژه‌ها با نظارت شهرداری انجام می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه به دو مجوّز اخیر شورای اسلامی شهر برای پروژه‌های با برآورد بیش از ۱۰ میلیارد تومان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این پروژه‌ها مربوط به اجرای خط بی آر تی بلوار آیت الله بروجردی (ره) است که با برآورد اولیه ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بر اساس لایحه‌ای از سوی شهرداری به نشست علنی و رسمی شورای اسلامی شهر ارائه شد و اعضای شورا با تفویض اختیار به شهرداری برای انجام مناقصه این پروژه موافقت کردند.

اخوان افزود: پروژه دیگر مربوط به تکمیل ساختمان شورای اسلامی شهر قم است که تفویض اختیار برگزاری مناقصه آن نیز با برآورد اولیه ۱۶ میلیارد تومان با موافقت کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر به شهرداری قم واگذار شد.

اخوان با اشاره به این که این دو پروژه از اولویت‌های اجرایی شورای اسلامی شهر است، اظهار کرد: ساماندهی بلوار آیت الله بروجردی (ره) یکی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری قم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ساختمانی که در مجاورت شهرداری قم برای شورای اسلامی شهر در حال احداث است می‌تواند تأمین کننده نیازها باشد تا بتوان در دوره‌های آینده شورای اسلامی شهر، خدماتی بهتر به مردم و ارباب رجوع ارائه داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم سپس شاه کلید توسعه شهر قم را مشارکت بخش خصوصی و حضور فعال سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: قم به عنوان اُمّ القُرای جهان تشیع نمی‌تواند با منابع موجود اداره شود، ضمن آن که وضعیت فعلی دولت هم تأمین کننده نیازها و پُرکننده خلأها نیست و از این رو باید شاهد مشارکت جدّی بخش خصوصی و حضور فعال سرمایه گذاران برای تکمیل توسعه قم باشیم.

تعیین تکلیف ۲۰ بلوک از ۶۰ بلوک بلوار پیامبر اعظم (ص)

اخوان این مشارکت و حضور فعال را برای اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری مهم خواند و تصریح کرد: یکی از مهم ترین مناطق قم که مشارکت بخش خصوصی و حضور برخی سرمایه گذاران را تجربه می کند، بلوار پیامبر اعظم (ص) است که دو بدنه در دو طرف این بلوار شکل گرفته و حدود ۶۰ بلوک ۲ تا ۵ هزار متری برای آن تعریف شده است.

وی اذعان کرد: این بلوک‌ها با کاربری‌های مختلف اعم از اقامتی، گردشگری، مسکونی، تجاری، فرهنگی، فضای سبز و مانند آن، دارای شیوه نامه سرمایه‌گذاری و طرح مصوّب است و هیئت عالی سرمایه‌گذاری با حضور ۶ نفر از اعضای شورا و شهرداری بر این موارد نظارت دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: فراخوان بسته‌های رقابتی سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های این بلوار در این هیئت عالی مصوّب و اعلام می‌شود و خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از این طرح‌ها شده است و سرمایه گذاران ۲۰ مورد از این بلوک‌ها انتخاب شده اند.

اخوان همچنین یادآور شد: سهم آورده شهرداری در این پروژه‌ها، زمین و عوارض و سهم آورده شریک هم ساخت و ساز است، در عین حال که تسهیلاتی هم برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد طرح‌های سرمایه‌گذاری بلوار پیامبر اعظم (ص) قم در دو سال آینده، ضمن حفظ شأن این منطقه، رونق لازم را در این محدوده از قم آشکار سازد.