دستور الحاق ۵۶۰ هکتار به قم، طرحی بدون مطالعه است
دستور الحاق ۵۶۰ هکتار به قم، طرحی بدون مطالعه است
بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به تصمیم شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم برای الحاق 560 هکتار به شهر در منطقه پردیسان گفت: مشکلات زیرساختی این منطقه باید بررسی و طرح مورد نظر مطالعه دقیق و کارشناسی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، حسن بختیاری که امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم سخن می گفت با بیان اهمیت مبحث تأسیسات شهری در مسئله مدیریت شهر، اقدام به الحاق ۵۶۰ هکتار زمین به شهر قم را مایه تعجب خواند و گفت: ۵۶۰ هکتار به اندازه مساحت برخی شهرهای کشور است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این ۵۶۰ هکتار، منطقه ای جدا شده از پردیسان است بیان کرد: زیرساخت های این محدوده مانند آب، فاضلاب، برق، گاز و موارد دیگر، مسائلی شوخی بردار نیستند و از این رو، این تصمیم گیری سریع واقعا مایه تعجب است.

بختیاری افزود: این محدوده در حال حاضر هم با شرایط بُحرانی در زمینه فاضلاب درگیر است.

وی با اشاره به اینکه دستوردهندگان به این امر در وزارتخانه یا استانداری، اصولا مفهوم شهر را درک نکرده اند تصریح کرد: به نظر می رسد این اقدام، بیشتر یک کار فرمایشی و شو تبلیغاتی است و اصلا قابل تحقق نیست و این مهم که نیاز مطالعاتی آن انجام و تحلیل شده است قابل تامل است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه اذعان کرد: اگر قرار بود این فرآیند با مطالعه و دقت صورت گیرد، ظرفیت های زیادی وجود داشت که این پروژه می توانست در آن فضاها اجرایی شود.