ظرفیت ۱۰ تنی بی خطرسازی زباله های عفونی در قم
ظرفیت ۱۰ تنی بی خطرسازی زباله های عفونی در قم
بختیاری با اشاره به نصب دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی اهدایی از کشور چین اظهار داشت: این دستگاه دارای ظرفیت بی خطرسازی 10 تُن زباله عفونی در روز را دارد که در حال حاضر حجم زباله در مطب‌ها و کلینیک‌ها در قم به طور روزانه کمتر از این ظرفیت برآورد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، حسن بختیاری امروز در یکصد و هفتاد و هشتمین نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد با اشاره به نصب دستگاه بی خطر ساز زباله های عفونی اهدایی از کشور چین اظهار داشت: این دستگاه، دارای ظرفیت بی خطرسازی ۱۰ تُن زباله در روز دارد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در حال حاضر حجم زباله در مطب‌ها و کلینیک‌ها در قم به طور روزانه کمتر از این ظرفیت برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بتوان از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده و جایگزینی را برای افزایش کارایی دستگاه تعیین کنیم.

بختیاری همچنین در مورد لایحه مربوط به تخفیف تعرفه پزشکی پرسنل شهرداری ابراز کرد: در درمانگاه یک سری پزشک و کادر درمان فعالیت دارند و مراجعین به درمانگاه ازجمله پرسنل شهرداری هستند.

وی عنوان کرد: تصمیم بر این بود اگر تخفیفات را به سایر مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم، به نیروهای خدماتی و پیمانکاران نیز این خدمات ارائه شود، در این زمینه تخفیف به معنای افزایش مراجعه‌کنندگان است و این تخفیف از جایی هزینه نمی‌شود و به نفع شهرداری است.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قم با تعرفه ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو برای زباله‌سوزی زباله‌های عفونی مطب‌ها و کلینیک‌ها رأی مثبت دادند.

همچنین لایحه اخذ مجوز تخفیف ویژه پرسنل بخش خصوصی شهرداری در استفاده از خدمات درمانگاه شهرداری مصوب شد.