نظم نسبی مناسبات مالی بین شهرداری و سازمان‌های تابعه جاری است
نظم نسبی مناسبات مالی بین شهرداری و سازمان‌های تابعه جاری است
اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر با اشاره به نظم تقریبی پدیده آمده در مناسبات مالی بین شهرداری و سازمان‌های تابعه آن گفت: شفافیت بیشتر در این زمینه بویژه در موضوع پرسنل رسمی و شرکتی در گردش مورد نیاز است.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، مجید اخوان در نشست رسمی علنی امروز شورای اسلامی شهر با اشاره به بحث اصلاحیه و متمم بودجه‌ای سازمان‌های شهرداری در ماه‌های پایانی سال و همچنین تعیین عوارض و تعرفه بهای خدمات این سازمان‌ها خاطرنشان کرد: فرآیند این امور گاهی دو تا سه ماه طول می‌کشد، در حالی که برای واقعی تر شدن این موارد نیاز به کاهش زمان حداکثر تا دو هفته داریم.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر و در مناسبات مالی بین شهرداری و سازمان‌های تابعه آن به یک نظم تقریبی رسیده‌ایم، اما درباره نیروی انسانی همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه تصریح کرد: حدود ۲۰۰ نیروی رسمی و حدود ۵۰ نیروی شرکتی به صورت دائمی در بین شهرداری و سازمان‌های تابعه به صورت نیروی مأمور در گردش‌اند و همین امر سبب ایجاد برخی اشکالات بودجه‌ای و حتی برخی کسری‌ها می‌شود.

اخوان با بیان این که این گردش نیروها شاید در سبد بودجه شهرداری تأثیری نداشته باشد تأکید کرد: تردیدی نیست که این امر در بودجه سازمان‌ها به صورت مشهود تأثیرگذار می‌شود و مشکلاتی پدید می‌آورد که برخی سازمان‌ها به اصلاحیه بودجه یا متمم نیاز پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، نیازمند شفافیت هرچه بیشتر در مبادلات بین شهرداری و سازمان‌های تابعه آن هستیم.

اخوان در ادامه لایحه اخذ مجوز متمم بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان کشتارگاه شهرداری را مطرح کرد و گفت: پیش بینی مصوب سال ۹۹ برای این سازمان، حدود ۸ میلیارد تومان است که اکنون درخواست افزایش یک میلیارد تومانی به عنوان متمم برای این سازمان داده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم در عین حال به لایحه اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال ۹۹ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اشاره و اضافه کرد: بودجه این سازمان به دلیل کاهش درآمد پارکینگ‌های عمومی به سبب شیوع کرونا، از ۲۳ میلیارد تومان به ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کاهش داشته، ضمن آن که نرخ خدمات خط کشی و نصب علائم این سازمان بیش از دو میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی سپس به متمم بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان زیباسازی پرداخت و رقم این متمم را حدود یک و نیم میلیارد تومان دانست که سبب افزایش بودجه این سازمان در سال جاری از حدود ۱۰ و نیم میلیارد تومان به حدود ۱۲ میلیارد تومان می‌شود.

اخوان افزود: عمده این افزایش بها مربوط به خدمات پیمانکاری و سازه‌های تبلیغاتی است، ضمن آن که این سازمان در بحث ساماندهی و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری نیز با افزایش مصارف رو به رو بوده است.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر قم با این دو متمم و یک اصلاحیه بودجه ای سال جاری موافقت کردند.

تصویب لایحه اخذ مجوز عوارض و تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۰ برخی از سازمان‌های شهرداری قم از جمله سازمان میادین و تره بار، سازمان کُشتارگاه، سازمان زیباسازی و همچنین سازمان آتش نشانی بخش دیگری از نشست امروز شورای اسلامی شهر قم بود.**