دستگاه‌های اجرایی شهر را از خودشان بدانند/ شهرداری تنها متولی شهر نیست
دستگاه‌های اجرایی شهر را از خودشان بدانند/ شهرداری تنها متولی شهر نیست
امرالهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی تعلل‌های دستگاه های اجرایی در بهسازی محورهای تاریخی شهر قم گفت: همه ارگان‌ها باید شهر را از خودشان بدانند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، روح الله امراللهی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی بهسازی بازار کهنه، با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته نظام احیای بافت‌های باهویت شهری در مجموعه استان به خصوص شهرداری قم آغاز شده است اظهار داشت: این حرکت با تاکید بربافت‌های تاریخی باسابقه‌تر در شهر و با محوریت حوزه حوزه شهرسازی و سازمان بهسازی اطراف حرم آغاز شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تاکید شورای اسلامی شهر قم بر این موضوع افزود: شورای شهر نیز از روز اول با توجه به مطالعات گذشته، اجرای این پروژه را مطالبه کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری به این سمت نیل پیدا کرده است افزود: این حرکت در شهر قم کم سابقه بود و پروژه‌هایی که در این زمینه انجام شده بود، نیمه کاره رها شده بود و به همین دلیل در ابتدا تردیدهای زیادی وجود داشت.

امراللهی با بهسازی ۳۰ کیلومتر طول از محورهای شهری قم اشاره کرد و گفت: بهسازی و کف‌سازی در این مسیر انجام شده است و بخش‌هایی نیزجداره سازی می شود، پروژه‌هایی مانند پیاده‌راه انقلاب و پیاده‌راه ارم نیز از این دست است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از عدم همکاری برخی از دستگاه‌ها نیز تاکید کرد: برخی دستگاه‌ها در همکاری در این زمینه و گرفتن اعتبار از مرکز کم کاری داشتند و آنطور که باید وارد عرصه عملیاتی نمی‌شوند.

وی گفت: همه دستگاه ها باید شهر را از خودشان بدانند و و فقط متولی شهر را شهرداری ندانند.