افزایش هزینه ساخت و ساز در سال آینده
افزایش هزینه ساخت و ساز در سال آینده
اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش هزینه‌های عمرانی و جاری شهرداری قم، گفت: شورای شهر به به همین دلیل طرح افزایش تعرفه ساخت و ساز برای سال آینده را تصویب کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، مجید اخوان بخش عمده درآمدی شهرداری را از محل اخذ عوارض ساخت و ساز خواند و اظهار داشت: با هدف عدالت منطقه‌ای این افزایش با توجه به ارزش معاملاتی ملک و موقعیت زمین با توجه به قیمت‌گذاری کمسیون ماده ۶۴ امور مالیاتی تعین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با این روند، افزایش به صورت میانگین در مناطق ۸ گانه قم حداکثر ۵۰ درصد خواهد بود.

گفتنی است کمسیون ارزش معاملاتی ماده ۶۴ متشکل از پنج عضو (مدیران کل امور مالیاتی، راه وشهرسازی، جهادکشاورزی و نمایندگانی از سازمان ثبت اسناد واملاک وشورای اسلامی شهر) تشکیل وبا توجه به نوع کاربری اراضی و نوع مصالح سازه ارزش منطقه‌ای املاک را قیمت گذاری می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تعرفه عوارض ساخت‌وساز قم درسال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: شهروندانی که تا پایان اسفندماه برای پرداخت عوارض با قیمت سال جاری فرصت دارند.

مجید اخوان با اشاره به افزایش هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری در سال‌های اخیر عنوان کرد: باهدف عدالت منطقه‌ای افزایش عوارض با توجه به ارزش معاملاتی ملک و موقعیت زمین طبق قیمت‌گذاری کمسیون ماده ۶۴ امور مالیاتی تعیین شد.