لزوم برپایی ایستگاه‌های صلواتی فرهنگی در ایام نیمه شعبان در قم
لزوم برپایی ایستگاه‌های صلواتی فرهنگی در ایام نیمه شعبان در قم
مالکی نژاد رعایت نکات علمی و توجه به اعتقاد دینی مردم را توأمان لازم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: جامعه مذهبی نباید کنار گذاشته‌شده و باید با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و پخت غذا در آشپزخانه و توزیع آن به‌صورت غذاهای بسته‌بندی مدیریت شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن مالکی نژاد امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا مرکز بهداشت قم که با حضور اعضای شورای شهر، مدیرکل مدیریت بحران استان و معاون شهردار قم با موضوع نیمه شعبان برگزار شد، با تقدیر و تشکر از خدمات کادر درمان در طول بیش از یکسال گذشته اظهار داشت: شهروندان باید پیشگیری را مورد توجه قرار داده و در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تلاش کنند.

وی برنامه‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم را موردبررسی قرارداد و افزود: ایستگاه‌های صلواتی در ایام نیمه شعبان یکی از موضوعات پر چالش از زمان شیوع ویروس کرونا بوده و در این ایام بیشترین مراجعات را داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم عدم امکان برپایی ایستگاه‌های صلواتی در قم را مطرح کرد و گفت: تجربه نشان داده در یک سال گذشته و در مناسبت‌های مختلف ایستگاه‌های صلواتی برپاشده و باید با ایجاد سازوکارهای جدید از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

وی نگاه‌های متفاوت در مسائل دینی را مورد بررسی قرارداد و تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی نیاز به مدیریت داشته و نباید سبب برخورد و نارضایتی با شهروندان شده و باید کم شدن تاب‌آوری مردم و عدم فرصت تفریح را موردتوجه قرار دهیم.

مالکی نژاد حل بسیاری از مسائل فرهنگی مردم را نیازمند روحیه مردمی و رفاقت دانست و تأکید کرد: حل بسیاری از مسائل از مسیر قانون امکان نداشته و باید با مدارا و رفاقت با شهروندان مشکلات را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: با مدیریت و برگزاری جلسات متعدد با شهروندان تدارک تهیه ۵ سری غذا انجام‌شده و زمان و نوع توزیع آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمک شهرداری و شورای شهر انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم رعایت نکات علمی و توجه به اعتقاد دینی مردم را توأمان لازم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: جامعه مذهبی نباید کنار گذاشته‌شده و باید با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و پخت غذا در آشپزخانه و توزیع آن به‌صورت غذاهای بسته‌بندی مدیریت شود.

وی در پایان ورود زائران در ایام نیمه شعبان را به نظر قطعی اعلام کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده تا خدایی نکرده قم در پذیرایی از مهمانان دست‌خالی نمانده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برپایی مراسم هم‌زمان انجام شود.