اهمیت مطالبه گری شورای شهر در موضوع مدیریت کرونا
اهمیت مطالبه گری شورای شهر در موضوع مدیریت کرونا
دکتر محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم اظهار داشت: متأسفانه باید گفت برخی نهادها و دستگاه ها به مرور زمان شرح وظایف خود را در مسئله مبارزه با کرونا فراموش کرده اند که این امر نیاز به تصمیم سازی و مطالبه گری از سوی نهادهایی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سیامک محبی در نشست امروز رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با بیان این که وضعیت کرونا تابع رفتارهای فردی و اجتماعی است اذعان کرد: مدیریت کرونا در قم تنها منحصر در دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان نیست، بلکه لازم است تا همه دستگاه ها و نهادها بر اساس شرح وظایف اعلام شده، پای کار باشند و باقی بمانند.

وی افزود: بدون تعارف باید گفت ما هنوز بعد از ۱۸ ماه از آغاز شیوع این بیماری در کشور نتوانسته ایم این نکته را جا بیندازیم که هر تجمعی می تواند خطرآفرین باشد، بویژه آن که در قم شاهد تجمعات مختلف به صورت خواسته و یا ناخواسته هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین گفت: باید پرسید آیا واقعا قانون منع تردد بین شهری و بین استانی و یا قانون منع تردد شبانه به صورت کامل اجرایی شده است یا خیر.

محبی اضافه کرد: در این باره می توان به قانون جریمه ۲۰۰ هزار تومانی افراد بدون ماسک در جامعه هم اشاره کرد که متأسفانه از همان ابتدا زیرساخت های اجرایی و ضمانت شده نداشت و نتوانست سبب فرهنگسازی استفاده از ماسک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین اذعان کرد: متأسفانه باید گفت برخی نهادها و دستگاه ها به مرور زمان شرح وظایف خود را در مسئله مبارزه با کرونا فراموش کرده اند که این امر نیاز به تصمیم سازی و مطالبه گری از سوی نهادهایی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد.

وی با بیان این که میزان استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه به کمتر از ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است تصریح کرد: این روند قطعا کمکی برای مقابله با کرونا در سطح جامعه نخواهد کرد.

محبی همچنین درباره استفاده از طب سنتی در زمینه مهار کرونا یادآور شد: ما مُنکر ویژگی های طب سنتی به عنوان مکمل طب نوین نیستیم، اما باید توجه داشت که طب سنتی نمی تواند جایگزین طب نوین باشد.

وی با اشاره به اینکه کمبود واکسن در قم وجود ندارد تصریح کرد: البته در استان نیازمند تشویق بیشتر عموم مردم به انجام واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا هستیم، بویژه آن که این عدم استقبال از واکسیناسیون حتی در کارکنان برخی نهادها هم دیده می شود.