مرکز پژوهش های شورای شهر پل ارتباطی با نخبگان است
مرکز پژوهش های شورای شهر پل ارتباطی با نخبگان است
آمره مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر قم را اتاق فکر این شورا خواند و گفت: بدیهی است با بررسی هر طرح و لایحه در این مرکز و طی شدن فرآیند مورد نظر، عملا پشتوانه های لازم از نگاه کارشناسان مختلف به این طرح ها و لوایح پیوست می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، معصومه آمره در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که نگاه وی به جایگاه و اهمیت شورای اسلامی شهر، پیش و پس از ورود به آن تغییری نکرده است اظهار کرد: امروزه ضرورت تقویت جایگاه اصلی و نظارتی شورا بیش از پیش احساس می شود، به بیان دیگر لازم است تا تعاملات شورای اسلامی شهر به شهرداری معطوف نباشد و تعاملات برون سازمانی به دیگر دستگاه ها را نیز در دستور کار قرار دهد.

وی با تاگید بر این که مسئله مدیریت شهری فراتر از امور شورا و شهرداری و شامل تمامی مسائل مربوط به اداره یک شهر است خاطرنشان کرد: قطعا حضور اعضای شورا در محله های شهر و بازدید میدانی از پروژه های در حال اجرا در کنار برگزاری جلسات و نشست هایی با نخبگان رشته های گوناگون سبب درک بهتر از مسائل و مشکلات مردم می شود و نتیجه این اقدامات در تصمیم گیری های مدیریت شهری اثرگذار خواهد بود.

آمره درباره پیشنهاد راه اندازی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر قم نیز یادآور شد: باید گفت هر طرح شورا و یا لایحه شهرداری برای تصویب نهایی نیازمند مبانی کارشناسی است و از این رو لازم است تا این مبانی بر پایه بررسی آن طرح و لایحه در بستر اسناد بالادستی، قوانین و همچنین توجه به سابقه تصمیم گیری و اجرا در موضوع مرتبط ، مورد دقت نظر قرار گیرد.

وی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر قم را اتاق فکر این شورا خواند و گفت: بدیهی است با بررسی هر طرح و لایحه در این مرکز و طی شدن فرآیند مورد نظر، عملا پشتوانه های لازم از نگاه کارشناسان مختلف به این طرح ها و لوایح پیوست می شود.

عضو جدید شورای اسلامی شهر قم در دوره ششم در عین حال اضافه کرد: شورای اسلامی شهر با داشتن اتاق فکر می تواند از ظرفیت گروه های مختلف جامعه در شناسایی نیازها و همچنین اولویت بندی مسائل استفاده کند، ضمن آن که مرکز پژوهش ها می تواند پل ارتباطی شورا با نخبگان و مراکز علمی و تخصصی در راستای کمک به حل مسائل مربوط به شهر مقدس قم باشد.

آمره تهیه پیوست عدالت برای پروژه های شهری و همچنین طرح ها و لوایح را از اولویت های دوره ششم شورای اسلامی شهر قم دانست و اذعان کرد: بر این اساس، کمیته ای با عنوان توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری در این شورا تشکیل شده است که بنده به عنوان رئیس این کمیته در کنار دیگر اعضای آن، پیگیر رسیدگی بیشتر به محله های کمتر برخوردار و محروم خواهیم بود.

وی همچنین از رسانه ها خواست با مطالبه گری خود، یاریگر اعضای شورای اسلامی شهر در خدمت هرچه بیشتر به مردم شهر کریمه اهل بیت (س) و رفع مشکلات آنان باشند.