نیازمند توجه به فرهنگ ایمنی در کلان شهرها هستیم
نیازمند توجه به فرهنگ ایمنی در کلان شهرها هستیم
دکتر سبحانی با تاکید بر اینکه مقوله ایمنی در کلانشهرها باید بیشتر مورد توجه باشد، اظهار داشت: باید نگاه جامعی به بافت فرسوده در تمامی بافت تجاری، مسکونی و غیر انجام شود و فرهنگ ایمنی به عنوان یکی از اجزای فرهنگ شهروندی مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به گرامیداشت روز هفتم مهرماه؛ روز آتش نشانی و ایمنی اظهار داشت: ایثار، علاقه و جان فشانی در ایران اسلامی همیشه جاری بوده و پس از دوران دفاع مقدس، این روحیه به نسل های جدید انقلاب نیز تسری پیدا کرده است و نمود این مهم آتش نشانان بی نشانی مانند شهید علی لندی هستند.
وی ادامه داد: روز هفتم مهرماه؛ بهانه ای است برای تکریم عزیزانی که خالصانه جان خود را برای نجات جان و مال شهروندان در معرض خطر قرار داده اند، این روز را به پرسنل شاغل در سازمان آتش نشانی قم و خانواده های محترم این عزیزان که قطعا همیاری آنان در این مسیر خدمت عامل و انگیزشی متعالی برای این عزیزان است، تبریک عرض می کنم.
وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با همه مؤلفه‌ها از جمله تجهیزات و ابزار کامل برای اجرای وظایف محوله، نیازمند توجه بیشتری است تا با ایده آل شدن و به روز شدن آموزش ها و تجهیزات، آمار خسارت های جانی و مالی کاهش پیدا کند.
سبحانی با تاکید بر اینکه مقوله ایمنی در کلانشهرها باید بیشتر مورد توجه باشد، اظهار داشت: باید نگاه جامعی به بافت فرسوده در تمامی بافت تجاری، مسکونی و غیر انجام شود و فرهنگ ایمنی به عنوان یکی از اجزای فرهنگ شهروندی در سبد توجه خانوار قرار گیرد،متاسفانه بسیاری از سازه‌ها در هسته مرکزی و برخی مناطق، قدیمی ساز هستند و بسیاری از مولفه‌های ایمنی در آنان رعایت نشده است.