توجه به پژوهش؛ عامل تحول در حوزه های عملیاتی شهرداری است
توجه به پژوهش؛ عامل تحول در حوزه های عملیاتی شهرداری است
سعادتمند با اشاره به توجه به تحقیق، توسعه و استاندارد سازی در حوزه های عملیاتی و صنعتی، اظهار داشت: یکی از موضوعات قابل‌توجه در حوزه صنعت توجه به پژوهش است، راه‌اندازی بخش پژوهشی کارخانه آسفالت شهرداری قم نوید مهمی است که ماحصل این نگاه رفع تحریم‌ها و تولید محصول مولد و بومی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاالله سعادتمند با اشاره به بازدید از کارخانه آسفالت شهرداری قم، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این مجموعه انجام‌شده و سازمان توسعه عمران توانسته است دستگاه‌های مدرنی را با تکیه‌بر تعهد و تخصص جوانان شاغل در این مجموعه بازسازی و وارد مدار کار کند.

وی ادامه داد: مشکلاتی در سطح کارخانه وجود دارد، اما با همه مشکلاتی که خاصه به دلیل تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، کارخانه فعال است و نیاز شهرداری به آسفالت تأمین‌شده و مازاد تولید را به دستگاه‌ها و شهرهای دیگر ارسال می‌گردد.

سعادتمند افزود: یکی از موضوعات قابل‌توجه در حوزه صنعت توجه به پژوهش است، راه‌اندازی بخش پژوهشی کارخانه نوید مهمی است که ماحصل این نگاه رفع تحریم‌ها و تولید محصول مولد و بومی است، بعضی از قطعاتی که منحصربه‌فرد بود و صرفاً از طرق واردات انجام می‌گرفت، با مهندسی معکوس از نمونه خارجی نیز بهتر ساخته‌شده است.

وی افزایش قیمت قیر و نهایتاً آسفالت را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: با افزایش چند برابری قیمت قیر در سنوات اخیر تأمین این محصول به‌واقع از عهده بسیاری از شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست، اما امید داریم با استقرار دولت انقلابی سهمیه قیر شهرداری‌ها و دستگاه‌های زیرساخت، کمکی شایان شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم افزود: در صورت تأمین مناسب قیر، قیمت تمام‌شده نیز پایین خواهد آمد، در این میان باید وزارت خانه‌های سهیم در تولید آسفالت را نیز با ارتباط‌گیری و تعامل مناسب در این مسیر همگام کنیم.

سعادتمند افزود: جوانان متعهد و مؤمنی در کارخانه آسفالت امیرکبیر مشغول به فعالیت هستند و نوآوری‌های این عزیزان باید موردتوجه و تشویق قرار گیرد، کار در این محیط سخت است و باید قسمت پژوهشی تقویت شود و برای تحقیق، توسعه و استانداردسازی قطعات این مهم موردتوجه قرار گیرد.