پیوست فرهنگی از اولویت‌های شورای شهر قم در اجرای پروژه‌های عمرانی است
پیوست فرهنگی از اولویت‌های شورای شهر قم در اجرای پروژه‌های عمرانی است
دکتر اسلامی اظهار داشت: توجه به اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری و مسائل فرهنگی در کنار طرح‌های عمرانی به‌عنوان یک اولویت موردتوجه است، به‌طوری‌که مقررشده شهرداری سطح سازمان فرهنگی را در حد معاونت ارتقاء دهد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با تبریک آغاز ولایت امام زمان (عج) اظهار داشت: اعضای جدید شورای شهر قم پس از انتخاب شهردار، توجه به اجرای مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهر را موردتوجه قرار داده و همواره به دنبال این بوده‌ایم که طرح‌های عمرانی دارای پیوست فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه در شهر قم فعالیت‌های زیادی در راستای بازگشایی معابر اصلی، ساخت تقاطع‌ها و سایر اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی شده است، گفت: توجه به اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری و مسائل فرهنگی در کنار طرح‌های عمرانی به‌عنوان یک اولویت موردتوجه است، به‌طوری‌که مقررشده شهرداری سطح سازمان فرهنگی را در حد معاونت ارتقاء دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه توزیع عادلانه منابع و امکانات نیز در برنامه‌های شورای اسلامی شهر قرار دارد خاطرنشان کرد: در این زمینه کمیته مناطق و محله‌های کمتر برخوردار ایجادشده و متناظر با آن نیز در شهرداری مشاور مناطق کمتر برخوردار منصوب‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: اهتمام به جذب بخش خصوصی و فراهم کردن شرایط لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران، در برنامه‌های شورای شهر قرار دارد و در این زمینه نیز اهتمام جدی در مورد سلامت اداری و مبارزه با فساد موردتوجه است.

به گفته اسلامی، با راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی، بررسی موضوع‌های مختلف شهری و پیش‌بینی راهکار لازم برای رفع مشکلات در این مرکز نیز در دست اقدام است که امیدواریم بتوانیم اقدامات قابل‌ملاحظه برای عمران و آبادانی شهر داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین در سخنان خود آمادگی شورای اسلامی شهر را برای کمک به مشکلات موجود در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اعلام کرد و گفت: خوشبختانه شهرداری در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و همچنان نیز طرح و برنامه‌ها ادامه می‌یابد.