بودجه ویژه برای اجرای پیاده‌روهای پیوسته در قم نیاز است
بودجه ویژه برای اجرای پیاده‌روهای پیوسته در قم نیاز است
دکتر دهناد با تأکید بر لزوم اختصاص بودجه ویژه برای اجرای پیاده‌روهای پیوسته گفت: ایجاد پیاده‌روهای پیوسته باید با ردیف بودجه مشخص در بودجه سالانه شهرداری دیده‌شده تا در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری این طرح را عملیاتی کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در حاشیه جشنواره فرهنگی ورزشی روز جهانی عصای سفید در بوستان شهید بنیادی، به جایگاه شورای شهر در تعریف راهبردها و اولویت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه تردد معلولان ذهنی و حرکتی، نیاز به‌ردیف بودجه ویژه در بودجه سالانه شهرداری داشته تا اقداماتی بر اساس مشکلات این افراد انجام شود.

وی به ارتباط مستقیم بین سمن‌ها و انجمن‌های نابینایان تأکید کرد و افزود: برای شناسایی نیازهای افراد نابینا، نیازمند شناسایی مشکلات و ارتباط مستقیم با این افراد داریم تا بتوانیم ردیف‌های بودجه‌ای جدید برای آن تعریف کرده و در کنار بودجه‌های قبلی، مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها اقدامات کاربردی انجام دهیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید راهبردها و اولویت‌ها بر اساس مشکلات این افراد و کاربردی بوده و به‌صرف هزینه کردن و ایجاد فضایی برای تردد آن‌ها نمی‌توانیم امکان تردد ایمن این افراد را در جامعه فراهم کنیم.

وی یکی از مشکلات افراد معلول و نابینا را ناپیوسته بودن پیاده‌روها دانست و بیان کرد: پیاده‌روهای شهر برای تردد با ویلچر و کالسکه و افراد نابینا تاحدودی مناسب نبوده و شاهد اختلاف سطح و ارتفاع و نبود کف‌سازی مناسب هستیم.

دهناد در پایان اذعان کرد: ایجاد پیاده‌روهای پیوسته باید با ردیف بودجه مشخص در بودجه شهرداری دیده‌شده تا بتوانیم در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، طرح‌ها و سیاست‌ها را عملیاتی کرده و شاهد تغییرات مناسب و رفع مشکلات این افراد در جامعه باشیم.