روز قم فرصتی برای بازخوانی و تقویت شهر قم/توجه ویژه به نشاط اجتماعی در برنامه‌های گرامیداشت روز قم
روز قم فرصتی برای بازخوانی و تقویت شهر قم/توجه ویژه به نشاط اجتماعی در برنامه‌های گرامیداشت روز قم
دکتر مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نام‌گذاری شهرها اهداف مختلفی را دارد، گفت: دستاورد اصلی این نام‌گذاری پرداختن به هویت شهر قم است که در این ایام بازخوانی و تقویت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصطفی ملایی امروز در نشست رسانه‌ای روز قم که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرها بر اساس مبانی ارزشی خود اقدام به نام‌گذاری روز شهرها را انجام می‌دهند، اظهار کرد: در شهر قم ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به این شهر “روز قم” نام‌گذاری شد و سازمان فرهنگی هنری ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم زحمات زیادی را برای بزرگداشت این روز عهده‌دار شدند.
به گفته وی، هر برنامه و تحولی که در شهر قم اجرایی شود به برکت و حول محور حضرت معصومه(س) است و بخش محوری و اساسی شهر قم وجود بارگاه حضرت معصومه(س) است و روز قم به برکت ورود این حضرت به قم رقم خورده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نام‌گذاری شهرها اهداف مختلفی را دارد، گفت: دستاورد اصلی این نام‌گذاری پرداختن به هویت شهر قم است که در این ایام بازخوانی و تقویت می‌شود و در کل تمام برنامه‌هایی که در طول سال انجام می‌شود باید معطوف به حرم حضرت معصومه(س) باشد.
وی با بیان اینکه وجود پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) باعث تشکیل حوزه علمیه، مؤسسات فرهنگی و پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران شد، ابراز کرد: وجود این حضرت در قم مبدأ بسیاری از تحولات در قم است و باید به این نکته نیز پرداخته شود.
ملایی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوعات زنان، حجاب و عفاف، زیارت، گردشگری، زیرساخت‌های تفرجگاهی و … از مؤلفه‌های روز قم است، گفت: از دیگر مؤلفه روز قم شادی و نشاط‌بخشی به شهر است که شهرداری در برنامه‌های خود به این بخش به‌صورت ویژه پرداخته است.
عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: پرچم روز قم را حرم مطهر، شورای شهر و شهرداری بلند کرده‌اند ولی سایر دستگاه‌های استان نیز باید پای‌کار روز قم بیایند و برنامه‌های ویژه‌ای را در این روز به اجرا برسانند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه در قم آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هایی در حوزه حجاب و عفاف، اعتیاد و طلاق وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید وارد میدان شوند و برای رفع این آسیب‌ها مطالبه گری داشته باشند تا این شهر به جایگاه واقعی خود و در شان کریمه اهل‌بیت(س) رسانده شود.