استفاده از روز قم برای معرفی مفاخر قمی/لزوم معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده در ایام روز قم
استفاده از روز قم برای معرفی مفاخر قمی/لزوم معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده در ایام روز قم
حسن مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: آثار تاریخی این شهر می‌تواند به‌خوبی معرف هنر ایرانی و اسلامی باشد و مفاخری که در قم بوده و تربیت شدند و آثار بابرکتی داشته نیز می‌بایست به‌واسطه "روز قم" به دنیا معرفی شوند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن مالکی نژاد ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و نامگذاری این روزبه عنوان «روز قم» اظهار کرد: این نامگذاری کار ارزشمندی بود که با اهداف والایی شکل گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) در ابعاد مختلف به مردم است که قم به‌واسطه وجود پاک حضرت معصومه(س)، قم شد، ولی چون همگان با شخصیت ایشان آشنا نبوده وظیفه ماست که این کار را به‌درستی انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: هدف دوم معرفی جایگاه شهر قم بوده که در کنار بارگاه حضرت چه ظرفیت‌هایی به وجود است که یکی از آن‌ها مرکزیت انقلاب، فقاهت و مرجعیت بوده که باید این ظرفیت‌ها برای دنیا تبیین شود.

مالکی نژاد، مسجد مقدس جمکران را از دیگر ظرفیت‌های بالای این شهر عنوان کرد و گفت: این مسجد مقدس امروز چشم دنیا را به خود جلب کرده که از ظرفیت‌های بالای قم است و باید به‌خوبی معرفی شود و همچنین معرفی دیگر ظرفیت‌های قم که مغفول مانده است.

وی با تأکید بر اینکه آثار تاریخی این شهر نیز می‌تواند به‌خوبی معرف هنر ایرانی و اسلامی باشد، ابراز کرد: مفاخری که در قم بوده و تربیت شدند و آثار بابرکتی داشته نیز می‌بایست به‌واسطه روز قم به دنیا معرفی شوند.