روز قم فرصتی برای معرفی جایگاه قم در جهان تشیع/لزوم معرفی حضرت معصومه(س)به‌عنوان الگویی ویژه برای بانوان
روز قم فرصتی برای معرفی جایگاه قم در جهان تشیع/لزوم معرفی حضرت معصومه(س)به‌عنوان الگویی ویژه برای بانوان
صابری رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم، نام‌گذاری "روز قم" را بهانه‌ای برای یادآوری جایگاه شهر قم به‌عنوان پایتخت جهان تشیع عنوان کرد و گفت: این مهم که قم پایتخت جهان تشیع است باید موردتوجه جدی مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین صابری با بیان اینکه ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم آثار و برکات فراوانی دانست و اظهار داشت: بزرگداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) و نام‌گذاری آن به نام روز قم فرصتی برای تبیین تأثیر حضور ایشان در قم و معرفی ظرفیت‌های موجود است.

وی نام‌گذاری روز قم را بهانه‌ای برای یادآوری جایگاه شهر قم به‌عنوان پایتخت جهان تشیع عنوان کرد و افزود: این مهم که قم پایتخت جهان تشیع است باید موردتوجه جدی مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه‌های مختلف اقتصادی فرهنگی و اجتماعی قرارگرفته و به وظیفه خود به‌درستی و در شأن و جایگاه شهر مقدس قم و بانوی کرامت عمل کنند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم به مسائل فرهنگی نیز اشاره و ابراز کرد: با توجه به ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت معصومه (س) باآن‌همه فضائل و مقامات علمی و معنوی، وظیفه ما بوده که ایشان را به‌عنوان الگوی ویژه برای بانوان معرفی کنیم تا هرچند ناچیز ادای دینی به خاندان عصمت و طهارت کرده باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه جایگاه و شأن شهر قم و مرقد حضرت معصومه(س) مورد غفلت قرارگرفته و البته مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر نیز از این امر مستثنی نبوده و باید با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط زمینه حضور و بدون دغدغه زائران و مجاوران حضرت را با بهبود امکانات رفاهی و بهسازی اطراف حرم مطهر بهبود دهند.

صابری سپس اسکان مناسب و حضور توریسم مذهبی و ماندگاری آن‌ها را مطرح کرد و گفت: کارهای زیادی در شهر انجام‌شده اما نیاز داریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تری به اهداف فرهنگی و اقتصادی در شهر قم دست پیداکرده و شهر قم را به‌عنوان الگویی برای جهان معرفی کنیم.