لزوم فرهنگ‌سازی وقف برای توسعه فضای سبز محلات محروم قم
لزوم فرهنگ‌سازی وقف برای توسعه فضای سبز محلات محروم قم
آمره نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تغییر و تحولات امروز جامعه نیازهای مردم و زمینه‌های وقف را متنوع کرده است، گفت: فرهنگ‌سازی وقف برای توسعه فضای سبز محلات محروم و کم برخودار قم می‌تواند در دستور کار شهرداری و واقفان باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، معصومه آمره در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه سرانه‌های اجتماعی در میان شهروندان قمی، اظهارکرد: می‌توان فرهنگ وقف را در احداث و توسعه فضای سبز محلات محروم و کم برخوردار شهر قم ترویج کرد.

وی با بیان اینکه آثار مدارس خیرساز می‌تواند به الگویی برای توسعه وقف در سایر خدمات اجتماعی تبدیل شود، عنوان کرد: با فرهنگ‌سازی عمومی در سطح کشور برای سوق دادن خیرین به مدرسه‌سازی و ترویج این امر با اهمیت، امروز چندهزار مدرسه خیرساز ساخته شده که بخش مهمی از نیاز به فضاهای آموزشی را تامین کرده است.

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: با توجه به تامین منافع عمومی و توسعه فضای سبز به ویژه در مناطق کم‌برخودار می‌توان نیات واقفین را در راستای رشد و گسترش این سرانه‌ها فرهنگ‌سازی و هدایت کرد.

وی با اشاره به ارتباط مناسب شهرداری و اداره اوقاف گفت: لازم است کارگروه و کمیته‌ای تشکیل شود تا تمام مواردی که امکان همکاری در خصوص آنها وجود دارد را مورد بررسی قرار داده و در راستای منافع شهر، امکان تبدیل موارد وقفی به احسن فراهم شود

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: واقف زمانی که متوجه شود نیت وی در وقف به زیبایی محقق شده و اثربخشی مطلوبی در شهر و در بین شهروندان داشته از اقدام خود خرسند شده و انگیزه این قبیل از موقوفات در بین سایر واقفین ترویج می‌شود.

آمره در پایان یادآور شد: شهرداری با اقدامات فرهنگی و ایجابی باید شهر و شهروندان را برای دهه وقف آماده کند تا شهروندان به اهمیت این موضوع بیش از همیشه پی ببرند.